کد خبر: ۵۲۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
مدیر کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از افزایش تعداد فرهنگیان بازنشسته درچهارمحال وبختیاری خبر داد و گفت: کمبود یک هزار و ۹۰۰ معلم در این استان وجود دارد.

آرانیوز-شهرکرد-فرحناز قائد امینی اظهار کرد: شبکه شاد اشکالاتی دارد و تنها در برخی مناطق به دلیل مشکل نبود تلفن همراه و زیرساخت، بهره گیری از سی دی و درس نامه برای آموزش دانش آموزان مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت: به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که از طریق آموزش‌های رادیویی، تلویزیونی و سی‌دی و… دانش‌آموزان استان را تحت پوشش آموزش قرار گیرند.

مدیر کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری بیان کرد: از همان ابتدا در مناطق دوردست که کرونا هنوز وجود نداشت و مشکلی نبود، تدریس در مدرسه ادامه یافت.

وی در خصوص اشکالات برنامه شاد، گفت: بسیاری از اشکالات این برنامه رفع شده و برخی از آن مانند اینترنت رایگان در حال رفع شدن است اما این شبکه ظرفیت‌های زیادی دارد که تاکنون تنها از یک ظرفیت آن استفاده شده است.

وی در مورد برگزاری مسابقات قرآن در ایام کرونا گفت: هیچکدام از فعالیت‌های فرهنگی آموزش و پرورش تعطیل نشده و امسال ۲۷ هزار دانش آموز چهارمحالی در طرح نهضت قرآنی حفظ جز ۳۰، شرکت کردند و مرحله منطقه‌ای آن در دست انجام است.

امتحانات نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم به صورت حضوری برگزار خواهد شد

مدیر کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری بیان کرد: از ۲۷ اردیبهشت ماه جاری مدارس در مناطق سفید کشور بر اساس اعلام ستاد کرونا بازگشایی خواهد شد و از هفدهم خرداد ماه امتحانات نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: برای سایر پایه‌های تحصیلی نیز برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در خصوص آموزش دانش آموزان پایه اول ابتدایی گفت: آموزش چهره به چهره برای این دانش آموزان بسیار مهم است و بنا داریم قبل از شروع سال تحصیلی مواردی در یک دوره آموزشی به آنها ارائه دهیم.

وی ادامه داد: از زمان شروع کرونا ۱۲۷ مشکل آموزش دانش‌آموزان مطرح شده که از سوی وزارتخانه این مشکلات پاسخ داده شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در خصوص کمبود گوشی تلفن همراه در خانواده‌ها برای آموزش دانش آموزان از طریق فضای مجازی گفت: امید است در آینده این مشکل نیز برطرف شود.

وی بیان کرد: دانش آموزان می‌توانند اگر ساعت آموزش را در برنامه شاد از دست دادند در هر ساعتی که مایل هستند از این شبکه بهره‌مند شود زیرا در آرشیو برنامه می‌ماند.

مدیر کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری ادامه داد: قطعاً در آینده نیز اینترنت این شبکه رایگان خواهد شد.

وی گفت: برای به حداقل رساندن مشکلات در ادامه شیوع کرونا از مهرماه سال جاری از سوی وزارتخانه تلاش می‌شود تا آموزش دانش آموزان با کمترین مشکل ادامه یابد.

آموزش دانش آموزان استثنایی در چهارمحال و بختیاری در حال انجام است

مدیر کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در خصوص آموزش دانش‌آموزان استثنایی گفت: در مواردی معلم در منزل دانش آموز حضور یافته و از طریق سی دی و همچنین آموزش به اولیای دانش‌آموزان در شبکه مجازی، آموزش این دانش آموزان نیز محقق شده است.

وی در خصوص سرویس مدارس گفت: با شروع کرونا سرویس مدارس فعالیت خود را از دست داد اما رانندگان و خانواده‌ها حرف‌هایی داشتند که با شنیدن آنها در نهایت مصوب شد خانواده‌ها ۵۰ درصد از شهریه سرویس مدارس را پرداخت کنند و آنهایی که به طور کامل پرداخت کردند ۵۰ درصد مابقی را دریافت کنند.

وی گفت: ۶۳ معلم برتر شهرستانی و معلم برتر استانی در هفته بزرگداشت معلم در استان تجلیل شدند.

مدیر کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در مورد بسته معیشتی برای دانش‌آموزان گفت: بسیج فرهنگیان فعالیت خود را آغاز کرد و کمک‌های غیر نقدی و نقدی برای دانش آموزان در حال جمع آوری است.

وی بیان کرد: در سال تحصیلی جاری آموزش و پرورش استان با کمبود یک هزار و ۲۶ معلم رو به رو بود که از طریق مختلف جبران شد.

کمبود ۱۹۰۰ معلم در چهارمحال و بختیاری

قائد امینی تاکید کرد: امسال تعداد بازنشستگان نسبت به ورودی‌ها بیشتر بوده و یک هزار و ۹۰۰ معلم کمبود داریم این کمبودها تا سال یک هزار و ۴۰۱ ادامه دارد و از آن به بعد وضعیت به سمت مثبت شدن پیش می‌رود.

وی بیان کرد: برای جمع کردن بخاری‌های نفتی مدارس در آبان ماه سال گذشته این امر محقق شد که ۴۰ میلیارد تومان اعتبار به این موضوع اختصاص یافت.

مدیر کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در مناطقی هم که گاز و برق نبود تلاش شد تا از بخاری‌های ایمن استفاده شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار