کد خبر: ۵۲۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸
رئیس پلیس فتا استان زنجان عنوان کرد:
رئیس پلیس فتا استان زنجان،به وقوع جرائم در فضای مجازی در استان زنجان اشاره کرد وگفت: متاسفانه طی سال ۹۸ جرایم فضای مجازی در استان بیش از ۴۳ درصد افزایش دارد.

آرانیوز- زنجان-سرهنگ محمدعلی آدینه لو به وقوع جرائم در فضای مجازی در استان زنجان اشاره کرد و افزود: متاسفانه طی سال ۹۸ جرایم فضای مجازی در استان بیش از ۴۳ درصد افزایش دارد.

وی با بیان اینکه ۴۶ درصد از جرایم رخ داده در فضای مجازی غیر اخلاقی و توهین به عنف است، اظهار کرد: جرایم مالی در فضای مجازی در سال ۹۷ نیز ۳۴۳ فقره بود که در سال ۹۸ به ۹۰۵ فقره رسیده که سه برابر شده است.

رئیس پلیس فتا استان زنجان، گفت: از اول سالجاری تاکنون هم ۷۷ فقره جرم ملی در فضای مجازی استان زنجان رخ داده است.

آدینه لو تاکید کرد: مردم به پیامک‌هایی که برایشان ارسال می‌شود اعتماد نکنند و با وعده هدایا و جایزه‌های مختلف میلیونی فریب افراد سودجو را نخورند.

وی با بیان اینکه دسترسی به رایانه‌های مخابراتی در دستور کار پلیس فتا بوده در این حوزه نظارت‌های لازم صورت می‌گیرد، ابراز داشت: به هنگام استفاده از ایمیل هم رمز عبور خود را محرمانه نگه‌دارند و رمز عبور برداشت از حساب بانکی را درگوشی خود ذخیره نکنند چراکه ممکن است با گم‌شدن گوشی تمام اطلاعات شما دست افراد کلاه‌بردار بیفتد.

رئیس پلیس فتا استان زنجان، گفت: متأسفانه برخی همشهریان زنجان ی در برداشت از حساب دقت نمی‌کنند و افرادی سودجو هم از موقعیت سوءاستفاده کرده و اقدام به برداشت غیرقانونی از حساب افراد می‌کنند و در این میان باید مردم سواد رسانه‌ای خود را تقویت کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار