کد خبر: ۵۲۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
فرماندار شهرستان زنجان گفت: رفتار برخی از شهروندان زنجانی در شرایط کنونی پرخطر است. این روزها شاهد کم‌توجهی مردم در حوزه‌های مختلف نسبت به این موضوع هستیم.

آرانیوز-زنجان-رضا عسگری در خصوص میزان پایبند بودن شهروندان زنجانی به اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، افزود: این روزها شاهد کم‌توجهی مردم در حوزه‌های مختلف نسبت به این موضوع هستیم.

وی با اشاره به اینکه آمار مبتلایان به ویروس کرونا در سطح کلان کشور رو به کاهش است، افزود: همین مسئله باعث شده است تا برخی از مردم به تصور اینکه بیماری کرونا کنترل شده است، عملاً موارد بهداشتی را در چنین شرایطی رعایت نکنند، در حالی که واقعیت امر این است که کاهش آمار، ناشی از مقطعی است که ما در فاصله‌گذاری اجتماعی و تعطیلی بازار بود.

عسگری با تاکید بر اینکه بی‌تفاوتی امروز مردم و رفتار فعلی آن‌ها به طور حتم در هفته‌های آینده خود را نشان خواهد داد، تصریح کرد: اگر این روند ادامه‌دار باشد، بی‌تردید هم خود و خانواده‌های‌شان و هم سایر افراد جامعه را تهدید خواهد کرد و بدون شک این بیماری کماکان پتانسیل لازم را برای اینکه بخواهد موج جدیدی از شیوع را به راه بیاندازد، خواهد داشت.

فرماندار شهرستان زنجان با یادآوری اینکه بارها و به دفعات تذکرات لازم در این خصوص از طریق رسانه‌ها و … به مردم داده شده است اما کماکان شاهد برخی از رفتارهای پرخطر از سوی شهروندان هستیم، ادامه داد: در یکی از روستاهای این شهرستان با وجود اینکه هشدارهای لازم در خصوص برگزار نشدن مجلس ترحیم داده شده بود اما با توجه به برگزاری این مجلس و توجه نکردن به هشدارهای بهداشتی، شاهد درگیر شدن عده‌ای از اهالی این روستا با این بیماری بودیم و اگر این رفتارها تداوم داشته باشد، به مراتب شرایط سخت‌تری را پیش رو خواهیم داشت.

عسگری با بیان اینکه مهم‌ترین مسئله در شرایط کنونی، تداوم تعطیلی و لغو اجتماعات است، بیان کرد: مجموعه سازمان حمل و نقل را مکلف کرده‌ایم تا ماسک را در اختیار کسانی که می‌خواهند از اتوبوس استفاده کنند، قرار دهند و سازمان اتوبوسرانی مکلف به انجام این کار بوده و باید مدیریت‌ها در این حوزه به گونه‌ای باشد که اجازه سوار شدن به اتوبوس به کسانی که ماسک ندارند، داده نشود.

وی با اشاره به اینکه برخی از اصناف، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کردند که گشت‌های مربوطه در این زمینه فعال شده و موظف به برخورد با این اصناف شدند، افزود: در خصوص تهدید بیماری کرونا با کسی تعارف نداریم و سلامتی آحاد جامعه در اولویت قرار دارد. همچنین به نانوایی‌ها ابلاغ شده است تا برای جلوگیری از ازدحام مردم در ساعات نزدیک به افطار، طبق عاداتی که در سنوات گذشته وجود داشت، ساعات کار نانوایی‌ها یک ساعت قبل از افطار تعطیل شود.

فرماندار شهرستان زنجان ادامه داد: در حوزه برخی واحدهای صنفی پرخطری که کماکان تعطیل هستند، به احتمال زیاد طی روزهای آینده این موضوع در ستاد ملی مبارزه با شیوع کرونا مطرح شده و دستورات لازم در این زمینه اعلام شود. از طرفی مدارس و مراکز مذهبی همچنان تعطیل است.

عسگری با تاکید بر اینکه طرح غربالگری کمک شایانی به شناسایی بیماران کرونا که به صورت سرپایی انجام شد، کرد، یادآور شد: همه تلاش ما زمانی نتیجه‌بخش خواهد بود که مردم همه پروتکل‌های بهداشتی و توصیه‌های داده شده در این زمینه را رعایت کنند؛ چرا که در صورت رعایت نکردن این موارد، مشکلات ما در این حوزه دوچندان خواهد شد.

وی با اشاره به نحوه استفاده از ظرفیت تاکسی‌ها در شرایط کرونایی، خاطرنشان کرد: تذکرات لازم در این خصوص به سازمان تاکسی‌رانی داده خواهد شد و از ظرفیت راهنمایی و رانندگی هم در این زمینه باید استفاده کرد. معتقدیم وقتی موضوعی ابلاغ می‌شود، این ابلاغیه‌ها در راستای سلامتی مردم بوده و لازم‌الاجرا است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار