کد خبر: ۵۲۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
استان‌های مجاور غیرقانونی عمل می کنند؛
سرپرست معاونت صید شیلات هرمزگان گفت: حجم صید غیرمجاز استان های مجاور در زیستگاه های هرمزگان بالا است و صیدهای غیر مجاز که فقط از استان‌های مجاور صورت می‌گیرد، بصورت ترال و کف روب است

آرانیوز- بندرعباس-ابراهیم عالی زاده گفت: برای مبارزه با صید غیرمجاز در محدوده آب‌های استان به همکاری بیشتر سایر دستگاه‌ها از جمله دریابانی نیاز است.

عالی زاده در حاشیه بازدید از صیدگاه‌های شهرستان بندرعباس، افزود: امکانات شیلات هرمزگان محدود و حجم صید غیرمجاز استان‌های مجاور در زیستگاه‌های هرمزگان بالاست.

وی با بیان اینکه صیدهای غیر مجاز که فقط از استان‌های مجاور صورت می‌گیرد، بصورت ترال و کف روب است، تصریح کرد: صید اختصاصی ترال در هرمزگان، ماههای مهر و آبان برای صید میگو صورت می‌گیرد.

عالی زاده با اشاره به اینکه در دیگر ماه‌ها صید ترال در محدوده آب‌های استان ممنوع است، اضافه کرد: صید ترال در سایر زمان‌ها یکی از مخرب‌ترین روش‌های صید است که موجب از بین رفتن مرجان‌ها و برهم خوردن اکولوژی و زیستگاه‌های آبزیان دریایی می‌شود.

سرپرست معاونت صید شیلات هرمزگان اظهار کرد: براساس مجوزهای صادر شده شیلات، شناورها می‌توانند در عمق بالای ۲۰۰ متر و فاصله ۱۲ مایلی ساحل صید کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار