کد خبر: ۵۲۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵
کمک ۵ میلیاردی؛
مدیر مشارکت‌های مردمی و امور خیرین دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: خیران کرمانشاهی بیش از ۵ میلیارد تومان برای مقابله با کرونا کمک کردند.

آرانیوز- کرمانشاه-مسعود قلعه سفیدی اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون مجموع ارزش ریالی کمک‌های جذب شده از سوی خیرین نیک اندیش، مجمع خیرین سلامت استان، سازمان‌های مردم نهاد، مجامع سلامت، گروه‌های داوطلب و جهادی، شرکت‌ها و سایر نهادها در زمینه حمایت از مدافعین سلامت و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و نیز حمایت از اقشار آسیب پذیر بیش از ۵ میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: از این میزان مبلغ اهدایی از سوی مجمع خیرین سلامت استان یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، از سوی سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت ۷۲۸ میلیون تومان، مبلغ هدایایی از سوی مؤسسات خیریه بیمارستانی بیش از ۸۲۲ میلیون تومان، مبلغ جمع آوری شده از سوی گروه‌های جهادی بیش از ۳۶۲ میلیون تومان بوده است.

مدیر مشارکت‌های مردمی و امور خیریه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: در این راستا تجهیزات پزشکی نظیر دستگاه ونتیلاتور، بای پد تنفسی، تب سنج لیزری، فشارسنج، دستگاه ساکشن و دستگاه‌های تخصصی استخراج اسیدهای دی ان ای و دی ان ان، همچنین تجهیزات مصرفی نظیر ماسک، شیلد محافظ صورت، عینک محافظ، لباس ایزوله، همچنین به مراکز درمانی تخصیص داده شد.

قلعه سفیدی گفت: همچنین بسیاری از خیرین به صورت نقدی کمک کردند که بخشی از آن در قالب هدیه کارت به پرسنل درگیر و بخشی هم در قالب پکهای بهداشتی و معیشتی میان خانواده‌های درگیری‌های کرونا و اهالی نقاط حاشیه نشین توزیع شد.

این مسئول عنوان کرد: بانک‌ها، مجمع خیرین سلامت، سازمان‌های مردم نهاد، سازمان نظام پزشکی و بسیج جامعه پزشکی، انجمن مددکاری، دندانپزشکان، داروسازان افرادی هستند که در این میان به کمک بیماران و مدافعان سلامت پرداختند.

وی ادامه داد: اتاق اصناف، اتاق بازرگانی، شرکت پتروشیمی، شرکت پلیمر و گروه‌های داوطلب و جهادی نیز در این میان به کمک مردم و مدافعان سلامت پرداختند.

مدیر مشارکت‌های مردمی و امور خیریه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان داشت: مؤسسات خیریه بیمارستانی با ماهیت سازمان‌های مردم نهاد با نظر خیرین شماره حساب‌های مجزایی دارند و مردم می‌توانند کمک‌های خود را به مؤسسات خیریه بیمارستانی اهدا کنند تا صرف بیمارستان یا نیازهای بیماران کرونایی بستری شود.

قلعه سفیدی گفت: خیرین در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به انسانیت معنا بخشیدند و در عرصه‌های مختلف یاور سیستم سلامت بودند.

وی ادامه داد: با وجودی که مردم استان کرمانشاه همچنان درگیر تبعات زلزله هستند و از نظر اقتصادی نیز وضعیت مطلوبی ندارند کمک‌های خوبی را در این خصوص پرداختند.

مدیر مشارکت‌های مردمی و امور خیریه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: مدیریت مشارکت‌های مردمی و امور خیرین با برقراری ارتباط بین گروه‌های مختلف داوطلب و جهادی، سازمان‌ها، مجمع خیرین سلامت و… سعی کرده کمک‌ها را به سمت حوزه سلامت به منظور تأمین نیازمندی بیماران کرونایی سوق دهد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار