کد خبر: ۵۲۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خبر داد:
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در واکنش به افزایش چشم‌گیر آمار مبتلایان به کرونا در چند روز اخیر گفت: هنوز در فصل ابتلا و اپیدمی کرونا هستیم و از بحران شیوع خارج نشدیم.

آرانیوز-بجنورد-سیداحمد هاشمی با اشاره به افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا در خرسان شمالی در چند روز اخیر اظهار داشت: مکرراً اعلام کرده بودیم که کاهش آمار روزهای قبل امری دائمی و پیوسته نیست و مردم باید هوشیار باشند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در ادامه بیان کرد: افزایش ترددها، تجمع‌های بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، عدم رعایت نکات بهداشتی از قبیل استفاده از وسایل بهداشتی اولیه و… باعث گسترش بیماری و در نتیجه افزایش آمار شد.

وی در ادامه افزود: خیلی‌ها با تصور این‌که بحران کرونا تمام شده است، نسبت به خطر سرایت و ابتلاء به این ویروس بی‌تفاوت شده‌اند در صورتی که مطلقاً این‌گونه نیست.

هاشمی با تاکید بر این نکته که هنوز در فصل ابتلاء و اپیدمی کرونا هستیم افزود: هنوز از بحران شیوع خارج نشده‌ایم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با تاکید بر شیب ملایم در بستری و ترخیص بیماران کرونایی بیمارستان‌های خراسان شمالی تصریح کرد: آمار بیماران بستری شده بین ۱۰۳ تا ۱۲۷ نفر در نوسان است.

وی در ادامه ضمن اشاره به افزایش تعداد نمونه‌های اخذ شده و در نتیجه افزایش آمار مبتلایان به کرونا در خراسان شمالی افزود: در هفته‌های اخیر به دلیل رصد بیماری در سطح جامعه غربال‌گری و شناسایی و نمونه‌گیری افراد مشکوک به کرونا که به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه می‌کنند و دارای علائم سرپایی هستند، بیشتر از گذشته انجام شد و تعداد نمونه‌های اخذ شده بیشتر شد و به تبع آن آمار مبتلایان و در نتیجه تست‌های مثبت افزایش خواهد داشت و این برای رصد چرخش ویروس در سطح جامعه است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: روز گذشته شاهد افزایش ۶۵ نفری تعداد مبتلایان به کرونا در استان بودیم که باز هم هشداری است که اگر روند به همین طریق ادامه پیدا کند و رعایت اصول بهداشتی به مانند روزهای اولیه شیوع کرونا نباشد، روزهای آینده هم آمار افزایش خواهد داشت.

هاشمی تاکید کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اجتناب از تجمعات، پرهیز از حضور در اماکن عمومی و فضای باز تنها راه کنترل و کاهش آمار مبتلایان است.

وی بر نقش مهم و بی‌بدیل مردم در راه مبارزه با کرونا تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های مختلف هم‌پای دانشگاه علوم پزشکی در حال خدمت به مردم هستند اما مردم باید توجه داشته باشند که کرونا شوخی بردارنیست.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی در انتها گفت: موارد شناسایی شده دارای علائم سرپایی ضمن آموزش و قرنطینه خانگی رصد دائمی می‌شوند تا با دور شدن از فضای عمومی جامعه زنجیره انتقال کرونا را کاهش دهیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار