کد خبر: ۵۲۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
دهیار روستای دیزادیز شهرستان قوچان عنوان کرد:
وقوع سیلاب روز گذشته در روستای دیزادیز به دلیل بارش شدید و تگرگ، موجب خسارت ۱۰۰ درصدی به برخی منازل و واردکردن آسیب به دیگر واحدهای روستایی شده است.

آرانیوز-قوچان-صفرعلی محمداغلی اظهار کرد: از چند روز گذشته بارش باران و تگرگ شهر ستان قوچان را فراگرفته است، لذا وقوع سیلاب روز گذشته در روستای دیزادیز به دلیل بارش شدید و تگرگ، موجب خسارت ۱۰۰ درصدی به برخی منازل و واردکردن آسیب به دیگر واحدهای روستایی شده است.

دهیار روستای دیزادیز با بیان اینکه بارش باران و تگرگ از ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه بعدازظهر روز گذشته شروع شد، افزود: بارش تگرگ در عرض ۲۰ دقیقه زمین را مانند برف سفیدپوش کرد، همچنین به همراه این تگرگ باران شدیدی نیز شروع به باریدن کرد که باعث وقوع سیلاب در برخی از روستاهای شهرستان قوچان شد.

وی تصریح کرد: عمده این خسارت‌ها در بخش‌های مسکونی، محورهای مواصلاتی، باغات و مزارع کشاورزی، تأسیسات و معابر شهری و روستایی بوده است، همچنین این سیلاب به هفت ماشین نیز صدمات جدی وارد کرده است.

محمداغلی با بیان اینکه بارش‌ها به تأسیسات آبی روستا خسارت زده است، افزود: متأسفانه این سیلاب و بارش‌های شدید تعدادی از منازل مسکونی روستایی را تخریب ۱۰۰ درصدی کرد و به تعدادی نیز آسیب‌های جدید وارد کرده است. همچنین ورود آب به برخی منازل روستایی تلفات دامی را به همراه داشته و بسیاری از روستاییان دام‌های خود را از دست داده‌اند.

دهیار روستای دیزادیز بیان کرد: اقدامات و کمک‌های اولیه به روستاییان گرفتار سیل در ساعات اولیه توسط جمعیت هلال احمر صورت گرفت و منازلی که به صورت کامل تخریب شده بودند نیز تخلیه و هشدارهای لازم برای وقوع سیلاب احتمالی نیز به ساکنین داده شد.

محمداغلی در پایان گفت: از امروز با اعزام کارشناسان از سوی مسئولان مربوطه برآورد خسارات سیل انجام می‌پذیرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار