کد خبر: ۵۲۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
معاون استاندار آذربایجان غربی خبر داد:
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در خصوص تصادفات جاده ای اظهار داشت: تصادفات جاده ای در استان ۵۰ درصد کاهش یافته است.

آرانیوز- ارومیه-

آیدین رحمانی صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی تصادفات جاده‌ای در استان افزود: اگر چه این خبر خوبی است اما نباید فراموش کرد که کاهش ترددها در دستیابی به این آمار سهم بسزایی دارد لذا کماکان باید در ارتقای فرهنگ حمل و نقلی کار کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به توانمندیهای حمل و نقلی استان گفت: ظرفیت‌های موجود توانایی آن را دارد تا توسعه متوازن استان را یاری و تضمین کند.

وی با تاکید بر اینکه ارتقای فرهنگ ایمنی در بخش حمل و نقل صرفاً یک متولی ندارد افزود: توسعه فرهنگ ایمنی در حمل و نقل یک امر اجتماعی است و می‌طلبد تا دستگاه‌های مختلفی چون آموزش و پرورش و رسانه‌ها بیش از پیش در این حوزه اقدام نمایند.

رحمانی گفت: انسان، جاده و خودرو سه رکن اصلی حمل و نقل بشمار می‌روند و ارتقای کیفیت آموزشی و فنی در این عوامل منجر به ایمنی مطلوب می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: انسان کماکان رکن اصلی چرخه حمل و نقلی است و باید سازمان‌های مردم نهاد تخصصی با ورود به این حوزه در استان برای نهادینه کردن فرهنگ ایمنی بویژه فرهنگ تعاملی ایفای نقش کنند.

رحمانی افزود: تا زمانی که خود مردم برای ارتقای فرهنگ ایمنی حمل و نقل پای کار نباشند، جریمه و محدودیت کارساز نیست. افکار عمومی باید نسبت به حجم بالای تلفات جاده‌ای حساسیت بیشتری داشته باشند.

وی گفت: از ورود سازمان‌های مردم نهاد و فعالین عرصه ارتقای فرهنگ ایمنی حمایت می‌کنیم و دستگاه‌های مربوطه نیز باید برای تشویق دغدغه مندان این حوزه پای کار بیایند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار