کد خبر: ۵۱۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از خسارت ۱۲۲ میلیارد تومانی بیماری کرونا به بخش فرهنگ، هنر وحوزه قرآن در استان خبر داد.

آرانیوز- کرمانشاه- بهرام فاضلی اظهار داشت: بر اساس برآوردهای اولیه به دنبال شیوع ویروس کرونا ۱۲۲ میلیارد تومان خسارت به جامعه فرهنگی، هنری، قرآنی و سایر صنوف فرهنگی استان وارد شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه با ادامه تعطیلی فعالیت‌های فرهنگی هنری و رسانه‌ای استان به طور یقین این میزان خسارت افزایش خواهد یافت، افزود: این مبلغ به وزارت خانه اعلام شده است و منتظر تصویب آن هستیم.

فاضلی گفت: به علت شیوع این ویروس اصحاب فرهنگ و هنر، نشر، سینما، رسانه، آموزشگاه‌ها، چاپ، مؤسسات، کانون‌ها، اهالی تئاتر، کانون‌های تبلیغاتی، مؤسسات قرآنی و فرهنگی و تمامی صنوف فرهنگی استان کرمانشاه دچار خسارت شده‌اند که امیدواریم بخشی از آن را بتوانیم جبران کنیم.

وی با اشاره به تعطیلی ۲ ماهه تمام بخش‌های حوزه فرهنگ و هنر، بیان داشت: همانطور که بخش‌های تولیدی و خدماتی کشور از تعطیلی ناشی از ویروس کرونا دچار خسارت شده‌اند حوزه فرهنگ و هنر نیز متحمل آسیب‌هایی شده است.

این مسئول ادامه داد: اجرای موسیقی و تئاتر که در استان به شکل گسترده برگزار می‌شد اکنون دچار مشکل شده است و حتی تعدادی از هنرمندان که فقط از طریق کارهای هنری همچون اجرای موسیقی، تئاتر و … امرار معاش می‌کردند در بحران مالی به سر می‌برند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: در حال حاضر همه بخش‌های فرهنگی کرمانشاه از جمله کانون‌های تبلیغاتی، چاپ، نشر، موسیقی، هنرهای تجسمی، آموزشگاه‌ها و هنرستان‌ها تعطیل هستند.

فاضلی با بیان اینکه اهالی رسانه همواره از طریق تولید محتوا، نقش مهمی در آگاه‌سازی جامعه و مقابله با این بیماری ایفا کرده‌اند، اظهار داشت: رعایت توصیه‌های بهداشتی توسط مردم همچنان باید در رأس کار رسانه قرار بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: باید شرایطی را فراهم کنیم تا هنرمندان در خانه با تولیدات هنری و فعالیت در فضای مجازی تا حدودی کمبودها را جبران کنند.

این مسئول تصریح کرد: ضروری است در این شرایط مسابقات و جشنواره‌های مختلف فرهنگی هنری و رسانه‌ای به صورت اینترنتی برگزار شود و دولت نیز تسهیلات حمایتی برای این بخش در نظر بگیرد تا هنرمندان بتوانند با تولیدات هنری و انتشار در فضای مجازی آرامش را به جامعه اهدا کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار