کد خبر: ۵۱۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴
بوشهر- مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر از اجرای برنامه نسخه‌نویسی الکترونیک در سراسر استان هم‌زمان با آغاز هفته سلامت خبر داد.

به گزارش آرانیوز، پرویز رمضانی اظهار داشت: در این دوران سخت مبارزه با بیماری کرونا و در راستای کاهش مراجعات و ترددها و عدم لزوم استفاده از نسخ دفترچه توسط پزشکان و مؤسسات طرف قرارداد و همچنین کاهش مراجعات بیمه‌شدگان جهت تعویض و تمدید دفترچه، برنامه نسخه‌نویسی الکترونیک از اول اردیبهشت در سراسر استان بوشهر آغاز شد.

وی تصریح کرد: امروز با همکاری، همت و تلاش پزشکان و مؤسسات، برنامه نسخه‌نویسی الکترونیکی را که قبلاً در شهرهای گناوه، دیلم و دشتی اجراشده بود، به‌طور رسمی در تمام شهرستان‌های استان آغاز کردیم.

 رمضانی اضافه کرد: در تمام مطب‌های پزشکان بخش خصوصی پذیرش بیمار با کد ملی، انجام استحقاق سنجی وضعیت بیمه‌ای، ثبت ویزیت و خدمات در سامانه انجام می‌شود و تمام شرایط برای تجویز الکترونیکی نسخ دارویی و پاراکلینیک نیز فراهم است و پزشکان می‌توانند نسخه الکترونیکی نیز تجویز کنند.

وی افزود: یقین داریم که همکاران عزیز با تجویز نسخ به صورت الکترونیکی، خدمات را بسیار مطلوب‌تر و آسان‌تر به بیماران ارائه خواهند کرد و در آینده رضایتمندی پزشکان و بیمه‌شدگان را به همراه خواهد داشت.

رمضانی اضافه کرد: با اجرای این برنامه دیگر نیازی به جدا کردن نسخه از دفترچه توسط پزشکان نیست و اسناد کاغذی از پزشکان دریافت نخواهد شد و با تجویز نسخه الکترونیکی توسط پزشکان، بیمه‌شده در داروخانه و مراکز پاراکلینیک هم با ارائه کد ملی و شناسه رهگیری نسخه تجویزی توسط پزشک می‌تواند خدمات را بدون نیاز به دفترچه دریافت کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر خاطرنشان کرد: پذیرش الکترونیک و رسیدگی آنلاین نسخ، کنترل تداخلات دارویی، رعایت اصول علمی و بیمه‌ای توسط سامانه و جلوگیری از خطاهای تجویز و نسخه‌پیچی اشتباه از دیگر مزایای اجرای برنامه نسخه‌نویسی الکترونیکی است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار