کد خبر: ۵۱۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
رشت- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به رشد شاخص های بهداشتی این استان طی دو ماه گذشته، گفت: احداث مرکز اورژانس پشتیبان گیلان نیز در حال نهایی شدن است.

 به گزارش آرانیوز، دکتر ارسلان سالاری عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه تجهیز و توسعه زیرساخت‌های درمانی استان گیلان، اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا و افزایش مراجعات به مراکز درمانی گیلان زیرساخت‌های موجود پاسخگویی نیازها نبود.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط تقویت و توسعه و تجهیز حوزه بهداشت و درمان در دستور کار قرار گرفت، افزود: در این مسیر وزارت بهداشت و درمان و سازمان برنامه و بودجه حمایت‌های بسیاری انجام دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه این استان در بسیاری از بخش‌های درمانی و بهداشتی دچار عقب افتادگی‌هایی بود، گفت: خوشبختانه با پیگیری و حمایت‌ها صورت گرفته اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده است.

وی با اشاره به افزایش شاخص‌های بهداشتی استان گیلان در دو ماه گذشته، تصریح کرد: در این مدت شاهد رشد قابل توجه در بخش‌های تخت‌های ICU، اتوکلاو پلاسما، رومیزی و بیمارستانی، اکسیژن ساز و تجهیز مراکز بیمارستانی به لنژری شاهد بوده‌ایم.

دکتر سالاری به اضافه شدن مرکز تحت نظر اورژانس کرونا به بخش درمان گیلان اشاره کرد و ادامه داد: این مرکز در زمینی به مساحت ۲۰۰۰ مترمربع در سایت لاکان در حال آماده‌سازی است و ظرفیت ۱۲۰ تخت درمانی پشتیبان را دارد.

وی با اشاره به محروم بودن استان گیلان در این زمینه، گفت: با راه اندازی این مرکز می‌توانیم در زمان‌های بحرانی از آن به عنوان یک مرکز پشتیبان بهره مند شویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه برای این استان سه مرکز تحت عنوان اورژانس پشتیبان در سایت‌های جداگانه در نظر گرفته‌شده است، ادامه داد: یکی از این مراکز در سایت لاکان در حال احداث و بهره‌برداری است و تمامی فضاهای پشتیبان اورژانس را دارد.

سالاری با اشاره به اینکه آشیانه اورژانس هوایی نیز برای این مرکز پیش بینی شده است، افزود: انتظار داریم این سایت با سرعت پیشرفت کنونی تا نیمه نخست خردادماه امسال به بهره‌برداری برسد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار