کد خبر: ۵۱۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
کرمان - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته از ۱۵۶ مورد نمونه ارسال شده برای آزمایشگاه تست ۱۵ نفر مثبت اعلام شد.

به گزارش آرانیوز، مهدی شفیعی عصر چهارشنبه در تشریح آخرین آمار وضعیت کرونا در استان کرمان بیان داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته از ۱۵۶ مورد نمونه ارسال شده برای آزمایشگاه تست ۱۵ نفر مثبت اعلام شده که از این شامل شش مورد بستری و ۹ مورد اطرافیان بیمار هستند.

وی افزود: میانگین سنی افرادی که تست کرونا در آنان مثبت اعلام شده ۶۲ سال است که شامل هشت مرد و هفت زن می‌شود.

سخنگو و مدیر گروه بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: افرادی که به جمع بیماران کرونایی در کرمان طی ۲۴ ساعت گذشته پیوستند شامل ۱۲ نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، دو نفر شهرستان بافت، دو نفر رفسنجان و یک بیمار از حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان هستند.

شفیعی با بیان اینکه از ابتدای اپیدمی تاکنون ۳۹۴ مورد مثبت در استان به ثبت رسیده است، تصریح کرد: تعداد کادر درمان مبتلا از ابتدا تاکنون ۳۵ مورد است.

وی یادآور شد: طی ۲۴ ساعت گذشته متأسفانه دو نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان شامل یک زن در شهرستان کرمان و یک مرد در شهرستان زرند به دلیل ابتلاء به کرونا جان خود را از دست داده‌اند که در مجموع از ابتدا تاکنون ۴۴ نفر در استان در اثر ابتلاء به کووید ۱۹ فوت شده‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته شش نفر از بیمارستان‌های سطح استان کرمان ترخیص شده‌اند با احتساب این افراد جمعاً ۲۲۹ نفر ترخیص شده‌اند.

وی یادآور شد: تعداد افراد بستری در بیمارستان‌ها در اثر ابتلاء به کرونا از ابتدای اپیدمی تاکنون ۳۱۶ نفر بوده‌اند که در حال حاضر ۴۳ نفر نیز در بیمارستان‌های استان کرمان بستری هستند.

شفیعی گفت: اختلاف آماری بین ۳۱۶ مورد بستری و ۳۹۴ مورد مثبت در استان مربوط به مواردی است که جزو کادر درمانی یا اطرافیان بیماران هستند که در آنها تست کرونا مثبت اعلام شده و در شرایط ایزوله در منزل در قرنطینه خانگی قرار دارند.

وی افزود: در حال حاضر پنج نفر در آی سی یو بستری هستند ضمن اینکه هشت نفر در نقاهتگاه‌ها حضور دارند همچنین افراد بستری در بیمارستان‌ها که با علائم بیماری حاد تنفسی بستری هستند از ابتدای اسفند ماه سال گذشته تاکنون دو هزار و ۱۴۰ نفر اعلام شده‌اند و طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۵ مورد مراجعه با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های سطح استان به ثبت رسیده است.

مدیر گروه بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان ابراز داشت: از ابتدای اسفند ۹۸ تاکنون هزار و ۵۵۹ مورد مشکوک به کرونا در استان کرمان اعلام شده ضمن اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۲ مورد مشکوک ثبت شده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار