کد خبر: ۵۱۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲
سنندج - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: پروژه های قابل اجرا در سال جهش تولید در این استان باید مطابق سند آمایش باشند.

به گزارش آرانیوز، به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان، بهرام نصراللهی زاده، با اشاره به اینکه امروز یکی از مهمترین نیازمندیهای استان کردستان تولید است، اظهار کرد: دبیرخانه ستاد برنامه ریزی و راهبری جهش تولید در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تشکیل شده است.

وی افزود: فعالیت های اقتصادی اولویت دار استان در حوزه رونق تولید و جهش تولید تدوین و ملاحظات پروژه ها در این دبیرخانه تدوین می شود و به دستگاه ههای اجرایی ذیربط ابلاغ می گردد.

رییس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان خاطر نشسان کرد: در حوزه صنعت و معدن، موضوعاتی همچون تکمیل و توسعه واحدها، بازسازی و نوسازی واحدها، توسعه صادرات و بازاریابی و نیز توسعه و تکمیل زنجیره های تولید جزو اولویت ها می باشد.

به گفته نصراللهی زاده تامین سرمایه در گردش، توسعه صادرات، احداث گلخانه، احداث مجتمع های آبزی پروری، توسعه زنجیره تولید و بهره وری در مصرف آب جزو مهمترین مولفه هایی است که در تدوین برنامه های حوزه کشاورزی مدنظر قرار می گیرد.

بهرام نصراللهی زاده عنوان کرد: یکی دیگر از حوزه های قابل توجه در امر جهش تولید در استان کردستان، حوزه گردشگری است که احداث اماکن و تامین تجهیزات هتل ها و مراکز اقامتی و رفاهی بومگردی و بین راهی در اولویت برنامه های این بخش قرار دارد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان افزود: در بخش انرژی افزایش ظرفیت تولید برق و افزایش ضریب نفوذ گاز جزو مهمترین برنامه هایی است که مدنظر دبیرخانه می باشد.

وی با اشاره به اینکه حوزه های مختلف تعریف شده در امر جهش تولید منحصر به بخش خصوصی نیست، گفت: طرح های تملک دارایی های سرمایه ای که منجر به افزایش تولید بوده و مبتنی بر امکانات داخلی باشد مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و در برنامه نهایی به ستاد برنامه ریزی و راهبری جهش تولید کشور اعلام می گردد.

نصراللهی زاده در اولویت بودن ظرفیت های راکد، مبتنی بر اسناد بالادستی و علی الخصوص سند آمایش استان بودن، دارا بودن امکان خنثی سازی تحریم های ظالمانه، در اولویت بودن پروژه های نیمه تمام را نیز از مهمترین موضوعاتی عنوان کرد که در تدوین پروژه های طرح تملک دارایی های سرمایه ای در حوزه جهش تولید مورد مدنظر قرار می گیرد.

وی بیان کرد: استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان باید در همه حوزه ها مورد توجه باشد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار