کد خبر: ۵۱۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱
بوشهر- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با بیان اینکه بوشهر از استان‌های خوب در بحث کنترل ویروس کرونا است، گفت: مردم بر مؤلفه در خانه می‌مانیم باید پایبند باشند.

به گزارش آرانیوز، مجید خورشیدی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست شورای اطلاع‌رسانی استان بوشهر اظهار داشت: در ماه شعبان هستیم با پخش دعای شعبانیه و تفسیر آن و موارد دیگر فرهنگی می‌توان حال و هوای مردم را تغییر داد و از اینکه هست بهتر کرد.

وی یادآور شد: باید با تغییر حال مردم بتوانیم برخی از افراد جامعه را که کرونا دوست هستند و برخی نکات را رعایت نمی‌کنند و اقدام به انتشار مطالب و اخبار دروغ و هدف آن‌ها انتقام‌گیری از جامعه است را بشکنیم.

خورشیدی با بیان اینکه فضای مجازی تهدید نیست بلکه فرصتی است که باید آن را شناخت و از آن به نحو مطلوبی استفاده کرد گفت: با هر عنوان و وسیله‌ای که در اختیار داریم باید کرونا دوستان را خلع سلاح کرد تا از جامعه انتقام نگیرند این اقدام باید باهمت اصحاب رسانه و بخشی نیز با ابزارهای کنترلی و نظارتی انجام می‌شود.

وی تأکید کرد: برخی از افراد هستند که تلاش می‌کنند جو روانی بدی به جامعه تزریق کنند باید جلو این افراد را گرفت.

خورشیدی با آرزوی شفای عاجل برای آن فردی که در چند روز پیش مثبت بودن آزمایش کرونا ۴۷ نفر در استان را منتشر و چندین ساعت ذهن و روان مردم استان را به هم ریخت گفت: امروز بهترین فرصت برای رسانه‌ها و صداوسیما است که سواد رسانه‌ای مردم را بالا ببرند و به مردم بگویند چه خبری جعلی است.

وی اضافه کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون همه دستگاه‌ها از جمله علوم پزشکی در بخش درمان و دیگر دستگاه‌ها در بخش ایجاد محدودیت‌های قانونی، آموزش همگانی و اطلاع‌رسانی اقدام کردند که نتیجه همه این اقدام‌ها تأمین سلامت جامعه که همان سلامت تن و روان بوده است.

راه‌اندازی پویش حال خوب

خورشیدی با بیان اینکه در شرایطی که جامعه با شیوع ویروس کرونا روبرو است راه‌اندازی پویش حال خوب و یا هر چیزی که بتواند حال مردم را از این وضعیت بهتر و خوب کند با همکاری بخش اجتماعی ضروری است ادامه داد: اطلاع‌رسانی خوب و مفید علاوه بر سلامت تن سلامت روان را نیز تأمین می‌کند به همین دلیل است که تأمین بهداشت روان همواره مورد تأکید و توجه باید قرار گیرد.

وی بیان کرد: یقین دارم بعد از زدوده شدن ویروس کرونا حتماً اثرات بهداشت و سلامت روانی تا مدت‌های مدیدی بر همه کشورهای دنیا سایه افکنده باشد.

خورشیدی ادامه داد: هیچ واکسنی برای بهداشت روانی وجود ندارد و واکسن کرونا در بخش بهداشت روانی فقط به دست کارکنان اطلاع‌رسانی است آن کسانی است که هم می‌توانند در سلامت روان جامعه اختلال ایجاد کنند و هم باعث سلامت روان جامعه باشند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: خواهش دارم اصحاب رسانه در کنار همه خدمات خوب آن‌ها در بحث سلامت تن در کنار سایر افراد به سلامت روان افراد نیز بپردازند.

وی با تأکید بر تنویر افکار عمومی افزود: در بحث شیوع ویروس کرونا تاکنون همه نهایت تلاش خود را انجام داده و هر اقدامی که برای مقابله با ویروس کرونا لازم بوده انجام‌شده است.

خورشیدی اضافه کرد: در این شرایط زحمت‌های افراد را ببیند و اگر این اقدام‌ها به خوبی در جامعه دیده نشود افراد احساس می‌کنند نگهبانی برای سلامت آن‌ها در جامعه وجود ندارد.

وی ادامه داد: امروز همه فرمانداران شهرستان‌های ۱۰ گانه استان بوشهر هم پای دیگر مسئولان سه ماه است (از زمان انتخابات تاکنون) شب و روز سرکار هستند این‌ها را بدانید و بعد نقد کنید.

کادر درمان ما متعهدانه پای کار است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: اصحاب رسانه خدمات انجام‌شده را به جامعه اطلاع‌رسانی کنند.

وی یادآور شد: برخی از افراد در حالی به کادر درمان کم‌لطفی می‌کنند که پرستاران و پزشکان ما با وجود آگاهی از بیماری از سلامت و خانواده خود می‌گذرند و به بیمارستان می‌روند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار