کد خبر: ۵۱۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲

به گزارش آرانیوز، اسحاق جهانگیری صبح سه شنبه در حاشیه بازدید از خط تولید ماسک در شهرک صنعتی نصیرآباد رباط کریم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دولت برای زندگی اقشار آسیب دیده از کرونا برنامه‌ریزی کرده است و در این مقطع با توجه به اینکه صندوق‌های بیکاری ممکن است دچار مشکل شوند ۵ هزار میلیارد تومان به آنها کمک کرده است.

وی با اشاره به تسهیلات دولت برای خانواده‌های ایرانی که از کرونا آسیب دیده‌اند گفت: به بیش از ۳ میلیون نفر از ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان ماهانه پرداخت می‌شود که در اسفند ماه، این مبالغ واریز شده و تا خرداد نیز ادامه خواهد داشت و برای خانوارهای یارانه بگیر یک میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود که این تسهیلات بدون لزوم به حضور یافتن در بانک و به کارت آنها شارژ می‌شود و ظرف دو سال از محل یارانه افراد تسویه می‌شود و برای خانوارهای ضعیف‌تر نیز وام قرض‌الحسنه پرداخت خواهیم کرد.

جهانگیری با بیان اینکه امروز با حرکتی جهادی و با جهش تولید توانسته‌ایم تجهیزات مورد نیاز مقابله با کرونا را در داخل کشور تولید کنیم، گفت: ما مجبور بودیم در روزهای سختی که کشور به ملزومات بهداشتی احتیاج دارد این ملزومات را از دیگر کشورها وارد کنیم اما در مقطعی شاهد این بودیم که برخی کشورها به بهانه تحریم مانع از ارسال این محموله‌ها به ایران شده بودند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به واحد تولیدی ماسک افتتاح شده افزود: برخی واحدهای تولیدی با تغییر خط تولید، در حال حاضر به دنبال تأمین ملزومات کشور هستند و نمونه تولیدی که امروز بازدید و افتتاح شد در آینده‌ای نزدیک قرار است تعداد نیروهای خود را به ۴۰۰۰ نفر افزایش دهد.

وی گفت: تبعات کرونا برای اقشار ضعیف جامعه و کسانی که درآمد روزانه داشته‌اند بیشتر بوده است و دولت برای این قشر برنامه‌ریزی هایی انجام داده تا دچار مشکل نشوند و تاب آوری آنها در برابر آسیب‌های ناشی از بیماری بالا برود و زمانی که موضوع ماندن در خانه مطرح می‌شود این مسئله عملیاتی شود.

جهانگیری ضمن اعلام قدردانی دولت از موافقت رهبر معظم انقلاب با درخواست دولت برای برداشت یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای تأمین هزینه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جبران آسیب‌های وارده از کرونا و پاسخ مثبت مقام معظم رهبری طی این ایام به درخواست‌های دولت در کوتاه‌ترین زمان عنوان داشت: توصیه مقام معظم رهبری در این موضوع تاکید بر دو نکته مهم بوده که نخست تولید داخلی و دوم استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان بود.

وی با اشاره رشد صنعت و کشاورزی در سال رونق تولید اظهار داشت: در کشاورزی و صنعت در سه ماهه آخر سال ۱۳۹۸ رشد ۷ درصدی ثبت شد و در بخش خدمات، رشد کشور ۱.۷ درصد بوده است.

معاون اول رئیس جمهور بیان داشت: در آینده نزدیک هیچ کمبودی در زمینه تولید ماسک و انواع مواد ضدعفونی در کشور نخواهیم داشت و این به معنای جهش تولید است همانطور که هم اکنون تمام نیازهای مرتبط با بیماران کرونایی در کشور تهیه و تولید می‌شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار