کد خبر: ۵۱۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۱
بوشهر- دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر از بهبودی ۸۳ بیمار مبتلا به کرونا در استان بوشهر خبر داد و گفت: ۶ نفر به لیست مبتلایان ویروس کرونا در بوشهر افزوده شد.

به گزارش آرانیوز، سعید کشمیری پیش از ظهر پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا روز پنج‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۰۵ نفر شامل ۵۹ مرد و ۴۶ زن است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: از ۶ بیمار جدیدی که نتیجه آزمایش کرونا ویروس آن‌ها مثبت اعلام‌شده، چهار نفر ساکن شهرستان دشتستان هستند که یکی از آنان آقایی ۴۱ ساله و پزشک مرکز خدمات جامع سلامت است که پس از گذراندن دوره درمان از بیمارستان ترخیص و با حال عمومی خوب در منزل تحت مراقبت است و موارد دیگر خانمی ۴۵ ساله، خانمی ۶۸ ساله و خانمی ۴۷ ساله که هر سه بیمار در بیمارستان با حال عمومی خوب بستری هستند.

کشمیری بیان کرد: دو مورد جدید دیگر نیز خانمی ۷۱ ساله و نوه ۱۲ ساله‌اش ساکن شهرستان کنگان هستند که هر دو در بیمارستان با حال عمومی خوب بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه تا امروز ۴۶ نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند گفت: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان (۱۰۵ نفر) تاکنون ۸۳ نفر شامل ۵۲ مرد و ۳۱ زن با حال عمومی خوب ترخیص شده و در منزل تحت مراقبت هستند و ۱۶ نفر شامل ۱۱ زن و ۵ مرد دیگر نیز در بیمارستان در حال سپری کردن دوره درمانی خود قرار دارند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با اشاره به اینکه مهم‌ترین کمک مردم به حوزه سلامت در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی است، اضافه کرد: مردم تردد نکنند، در خانه بمانند و به سفر نروند، دور همی و مهمانی نروند، توصیه‌های بهداشتی را رعایت و در صورت علامت‌دار شدن به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه و نسبت به قطع زنجیره اقدام شود.

کشمیری بابیان اینکه ناقل ویروس کرونا به سالمندان نباشیم اضافه کرد: امسال احترام به بزرگ‌ترها، نرفتن خدمت ایشان است.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر بیان کرد: جان همه انسان‌ها باید برایمان مهم باشد، با تردد غیرضروری جان کسی را به خطر نیندازیم.

کشمیری با اشاره به اینکه مهم‌ترین کمک مردم به حوزه سلامت در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی است افزود: هم‌وطنان با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir در طرح غربالگری الکترونیکی تشخیص کرونا شرکت کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار