کد خبر: ۵۱۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴
بندرعباس - رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تمام نقاهتگاه های هرمزگان که برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده، مجهز به امکانات لازم هستند و در آمادگی کامل به سر می برند.

به گزارش آرانیوز، حسین فرشیدی در بازدید از این نقاهتگاه‌ها در بندرعباس که به همراه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان انجام شد، اظهار داشت: ظرفیت این نقاهتگاه‌ها ۲۰۰ تخت در مرکز استان است.

وی افزود: در صورت نیاز به انتقال بیماران کووید ۱۹ از بخش‌های بستری برای گذراندن دوران ۱۴ روزه نقاهت، این مراکز فعالیت خود را جهت خدمت به بیماران آغاز خواهند کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اعلام کرد: شمار مبتلایان به کرونا در استان تا روز ۱۳ فروردین ماه به ۱۹۹ نفر رسیده است که بیشترین آمار مربوط به بندرعباس با یکصد نفر است.

دکتر فرشیدی تصریح کرد: هم اکنون یک هزار نفر در مراکز درمانی استان به منظور بررسی بیشتر تحت قرنطینه هستند.

انتقال کووید ۱۹ به صورت فرد به فرد و راه‌های احتمالی آن از طریق انتشار از راه هوا، تماس نزدیک با انسان مبتلا و دست زدن به وسایل آلوده است.

مهمترین راه برای پیشگیری از ابتلاء و قطع زنجیره شیوع، پرهیز از حضور در تجمعات و ترددهای غیر ضروری، ماندن در خانه، توجه به توصیه‌های بهداشتی و رعایت اصول، تعطیلی صنوف غیرضرور و دوری از ترس و اضطراب ذکر شده است.

این بیماری قابل پیشگیری است و به راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلاء به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده تا زمانی که علائمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار