کد خبر: ۵۱۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵
سنندج - فرمانده انتظامی کردستان گفت: انتخاب شعار «جهش تولید» برای سال ۹۹ از سوی مقام معظم رهبری، عزم نیروهای پلیس را برای مقابله با معضل قاچاق کالا جدی تر از گذشته می کند.

به گزارش آرانیوز، سردار علی آزادی  اظهار داشت: با توجه به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال جهش تولید، مقابله با باندهای عمده قاچاق کالا به عنوان یکی از مولفه‌های مهم در دستور کار نیروهای انتظامی استان قرار دارد.

وی افزود: قاچاق کالا از موضوعات مهمی است که آسیب جدی به تولید و اشتغال در هر کشور و منطقه‌ای می‌زند از این رو مقابله با این مهم به صورت جدی مانند گذشته در دستور کار انتظامی استان قرار خواهد داشت.

فرمانده انتظامی کردستان با اشاره به کشف بیش از ۱۷۲ میلیارد تومان کالای قاچاق در سال گذشته، ادامه داد: کشف این مقدار کالای قاچاق در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد رشد داشته است.

سردار آزادی به برخی اقدامات انتظامی استان در بحث مقابله با قاچاق کالا در سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: کشفیات داروی قاچاق در سال گذشته ۱۶ درصد افزایش داشت.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: طی این مدت فراوردهای نفتی قاچاق ۵۲ درصد، لوازم خانگی ۵۵ درصد و وسایل صوتی تصویری نیز ۱۱۵ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

فرمانده انتظامی کردستان از رشد یک درصدی کشف گوشی همراه قاچاق طی مدت زمان یاد شده در استان خبر داد و گفت: کشف پارچه قاچاق ۹۳ درصد، مواد محترقه ۱۶۱ درصد، البسه ۶۱ درصد و لوازم یدکی قاچاق نیز ۷۷۴ درصد افزایش داشته است.

سردار آزادی اظهار داشت: در مجموع یک هزار و ۹۵۱ دستگاه وسیله نقلیه در بحث مقابله با قاچاق کالا و ارز در استان طی سال گذشته توقیف شده است.

تشکیل ۲۷۸۵ فقره پرونده در رابطه با قاچاق در کردستان

وی تعداد پرونده‌های تشکیل شده در سال گذشته در استان را دو هزار و ۷۸۵ فقره عنوان کرد و افزود: ۶۳ پرونده بالای ۵۰۰ میلیون تومان و ۲۴۸ پرونده بالای ۱۰۰ میلیون نیز طی مدت زمان یاد شده در استان تشکیل شده است.

فرمانده انتظامی استان کردستان ادامه داد: طی سال گذشته ۵۹ باند قاچاق در استان متلاشی شدند که نسبت به سال قبل از آن پنج درصد رشد داشت.

سردار آزادی یادآور شد: همچنین دو هزار و ۲۴۲ نفر متهم نیز در این رابطه دستگیر و بعد از تشکیل پرونده تحویل مراجع قانونی شده‌اند.

وی در پایان سخنان خود بیان کرد: ارزش ریالی کالاهای مکشوفه قاچاق استان ۱۷۲ میلیارد و ۳۰۷ میلیون تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷ درصد افزایش داشته است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار