کد خبر: ۵۱۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس از اختصاص ۶ میلیارد تومان اعتبار برای متناسب‌سازی حقوق کارکنان در سال ۹۹ خبر داد و گفت: با توجه به تنگناهای مالی و بودجه‌ای، طرح رتبه‌بندی فرهنگیان به تدریج اجرا می‌شود.

به گزارش آرانیوز، اسدالله عباسی ، با تأکید بر اینکه طبق مصوبه مجلس طرح رتبه‌بندی فرهنگیان باید توسط دولت به درستی عملیاتی شود از اجرای تدریجی آن به علت کمبود منابع خبر داد و اظهار داشت: در بودجه سال 99 برای متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت معادل 6 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس ناقص اجرا شدن طرح رتبه‌بندی فرهنگیان را طبق مصوبه مجلس و تعهدات قوه مجریه رد کرد و با تأکید بر اینکه دولت در این زمینه قصد تخطی از قانون را ندارد عنوان کرد: با توجه به سنوات خدمت و امتیازاتی که هر کدام از فرهنگیان کسب کرده‌اند طرح رتبه‌بندی پس از تزریق منابع لازم اجرایی می‌شود.

عباسی اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری و قانون نظام هماهنگ پرداخت مربوط به تمام کارکنان را از جمله اولویت‌هایی که در سال 99 مورد توجه مجلس و دولت قرار دارد ذکر کرد و ابراز داشت: امسال طبق لایحه بودجه در بخش حقوق بازنشستگان و همسان‌سازی آن حقوقی پائین‌تر از 2 میلیون و 800 هزار تومان نخواهیم داشت. 

بیشتر بخوانید

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس افزایش حقوق بازنشستگان از 500 هزار تومان تا 700 هزار تومان در سال 99 را در راستای متناسب‌سازی دستمزدها مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: به عقیده بنده با توجه به قانونی که مجلس وضع کرده و اهتمام دولت نسبت به اجرای آن نگرانی خاصی در این موارد وجود ندارد.

وی از اجرای طرح رتبه‌بندی فرهنگیان، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و متناسب‌سازی پرداختی‌ها به کارکنان دولت تا خرداد امسال سخن گفت و اظهار داشت: دولت در مورد ترمیم حقوق و دستمزدها و پاداش کارکنان دولت و بازنشستگان هم برنامه دارد و سعی می‌کند با پرداخت تدریجی این مبالغ حجم مطالبات را کاهش دهد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان را از حقوق اصلی قشر معلمان و جامعه فرهنگیان کشور دانست و خاطرنشان کرد:‌ با اجرای درست این طرح علاوه بر امکان همکاری برخی از معلمان با مؤسسات علمی و پژوهشی کشور عدالت لازم نیز در پهنه وسیع نظام آموزش و پرورش برقرار می‌شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار