کد خبر: ۵۱۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
وزیر ارتباطات درحالی از برنامه‌ریزی برای افزایش ۴ برابری سرعت اینترنت خانگی خبر می‌دهد که این وعده را از سال ۹۷ داده بود اما همچنان رفع مشکل سرعت اینترنت، یکی از مهمترین مطالبات کاربران است.

به گزارش آرانیوز،مشکل کیفیت سرعت اینترنت خانگی این روزها کاربران بسیاری را به ستوه آورده است و کاربران معتقدند نسبت به هزینه‌ای که بابت سرعت اینترنت پرداخت می‌کنند، سرویس مناسبی از اپراتورها دریافت نمی‌کنند.

این مشکل در ایام خانه نشینی و قرنطینه کاربران به دلیل شیوع ویروس کرونا پررنگ‌تر شده و بسیاری از کاربران به دلیل آنکه کیفیت سرویسی که دریافت می‌کنند با آنچه که قرار بود از سوی اپراتور ارائه شود متفاوت است، نارضایتی خود را در شبکه‌های اجتماعی‌، سامانه نت سنج پلاس و سایت اپراتورها اعلام می‌کنند.

البته موضوع قطع و وصلی و کندی سرعت اینترنت بیشتر مربوط به کاربران خانگی است و کاربران اینترنت موبایل کمتر از کیفیت سرویس خود نارضایتی دارند.

مشکل کیفیت اینترنت خانگی از آمارهای ارائه شده از وضعیت ICT کشور نیز مشهود است. به نحوی که افزایش تعداد کاربران اینترنت خانگی طی سال‌های اخیر روند کندی داشته است و با وجودی که ضریب نفوذ اینترنت موبایل بیش از ۷۶ درصد است و ۶۳ میلیون نفر در کشور با موبایل به اینترنت وصل می‌شوند، ضریب نفوذ اینترنت ثابت خانگی تا پایان سال ۹۸ حدود ۱۰ درصد بوده و تنها ۸ میلیون نفر از طریق ADSL به اینترنت متصل می‌شوند.

در این میان پیگیری‌ها از شرکت ارتباطات زیرساخت به این جمله ختم می‌شود که «مشکل پهنای باند و کمبود ظرفیت در کشور وجود ندارد»؛ اما در آن سوی ماجرا نتیجه تماس کاربران با اپراتورهای مربوطه، نوار ضبط شده ای با این مضمون است که «افت سرعت اینترنت مربوط به مشکلی خارج از شبکه اپراتور است.»

در این شرایط وزیر ارتباطات روز گذشته وعده افزایش سرعت ۴ برابری اینترنت را مطرح کرده است.

جهرمی: سرعت اینترنت خانگی را حداقل ۴ برابر می‌کنیم

محمدجواد آذری جهرمی ۲ روز گذشته با اعلام این خبر که سرعت اینترنت خانگی را حداقل ۴ برابر خواهد کرد، در توئیتر نوشت: امروز عملیات اجرایی ارتقای اینترنت خانگی از ADSL به VDSL در استان تهران و قم آغاز شد و در هفته آینده، سایت ثبت نام آغاز به کار خواهد کرد.

وی تاکید کرد که اولویت توسعه با مناطقی است که سرعت نسل ۴ موبایل در آنها از متوسط کشوری پایین‌تر است.

وزیر ارتباطات شب گذشته نیز با حضور سرزده به مراکز کنترل شبکه برخی اپراتورهای اینترنت در اینستاگرام نوشت: «قول دادیم، عمل می‌کنیم. پای وعده‌ای که دادیم هم می‌ایستیم! در ادامه تلاش‌هایی که شروع کردیم، امروز خودم مجدداً پای سیستم رفتم. منتظر کاغذ بازی نماندیم و شبانه‌روزی تلاش می‌کنیم که با نصب سیستم‌های VDSL سرعت اینترنت ثابت را ۴ برابر کنیم.

وی گفت: «سامانه ثبت‌نام از هفته آینده در خدمت شما خواهد بود تا ثبت‌نام کنید و VDSL تحویل بگیرید.»

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار