کد خبر: ۵۱۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱

به گزارش آرانیوز، کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت بعد از ظهر دوشنبه در ارتباط ویدئویی با خبرنگاران، اظهار کرد: از ظهر دیروز تا امروز ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۳۱۸۶ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران شناسایی شده بر اثر این بیماری به ۴۱۴۹۵ مورد رسید.

وی افزود: خوشحالیم که تا کنون ۱۳۹۱۱ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده اند و عدد قابل توجهی است حتی در قیاس با سایر کشورهایی که درگیر این بیماری هستند.

جهانپور ادامه داد: متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع قربانیان این بیماری در کشور به ۲۷۵۷ نفر رسید.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت ۳۵۱۱ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

وی یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی مجازی اقدام به تولید محتوای علمی و تخصصی مربوط به کرونا ویروس کرده که برای همه مفید و قابل استفاده است.

جهانپور گفت: مردم می‌توانند برای بهره مندی از تولیدات علمی و مورد تأیید وزارت بهداشت در زمینه کرونا به سامانه arman.vums.ac.ir/corona مراجعه کنند.

وی در بخش پرسش و پاسخ با خبرنگاران نیز گفت: خدا رو شکر با مشارکت مردم در بسیاری از استان‌های کشور که برای مقابله با کرونا بسیج شدند، و همچنین با کمک بخش‌های مختلف اقدامات بزرگ و مؤثری در پیشگیری از کرونا رخ داد.

وی از غربالگری بیش از ۶۳ میلیون نفر خبر داد و گفت: مواردی که نیاز به پیگیری داشتند، در دست پیگیری قرار گرفتند.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: آنچه که می‌توان همچنان به عنوان توصیه مطرح کرد به ویژه برای شهروندان استان تهران و البرز مشارکت بیشتر در بسیج ملی مقابله با کرونا و ثبت نام سامانه Salamat.gov.ir است. آمار ما نشان می‌دهد که در اغلب استان‌ها تعداد قابل توجهی از هموطنان‌مان در این طرح مشارکت کردند، اما در استان تهران، البرز و چند استان دیگر این آمار نسبت به سایر استان‌ها مقداری پایین‌تر است.

وی گفت: امروز پاندمی و همه‌گیری جهانی کرونا را شاهد هستیم. در دنیا، دولت‌ها، سازمان‌های مردم نهاد و … باید با مسؤولیت اجتماعی اقدامات مشترک را در دستور کار قرار دهند. قاعدتاً مقابله و شکست این بیماری بدون مسئولیت مشترک میسر نیست. امیدواریم که همانطور که بسیج ملی به خوبی مؤثر افتاد، بسیج جهانی هم به عنوان رویکردی در جهان پذیرفته شود و در روزهای آتی خبر خوش مهار و کنترل و حتی حذف بیماری را شاهد باشیم.

جهانپور در ادامه درباره رویکرد فاصله گذاری گفت: رویکرد فاصله گذاری بهداشت رویکرد جدیدی نیست و یکی از رویکردهای ما بود که بنا به نگرانی‌ها به خاطر روز طبیعت، سفرهای نوروزی و … وزارت بهداشت به وزارت کشور پیشنهاد داد و با تأیید رئیس جمهور برقرار شد. بنا بر ارزیابی خطر این اقدام انجام شد و ما تا پایان ۲۲ فروردین این اقدام را مستمر داریم و با ارزیابی خطر ممکن است تمدید شود.

تغییر وضعیت پرستاران از شرکتی یا قراردادی به پیمانی

سخنگوی وزارت بهداشت در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: مصرف آب به خودی خود تأثیری بر کرونا ندارد. اینها به وسواس‌ها و اضطراب‌های ناشی از آن بر می‌گردد که باعث می‌شود برخی افراد مازاد مصرف آب داشته باشند. ما تنها توصیه جدی ای که داریم این است که شستشوی دست‌ها صورت بگیرد که باعث مصرف آب زیاد نمی‌شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار