کد خبر: ۵۱۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹
سمنان -متخصص زنان بیمارستان شفا سمنان بابیان اینکه زنان باردار در شرایط بیماری باید پروتکل‌ها را بیش از همه رعایت کنند، گفت: استرس ناشی از کرونا بیشترین مراجعه زنان باردار به بیمارستان است.

به گزارش آرانیوز، گوهر جورابلو در گفتگو ضمن بیان اینکه کرونا مهم‌ترین موضوعی که این روزها کادر بهداشت و درمان با آن مواجه است، ابراز داشت: در این خصوص افراد خاص به‌ویژه مادران باردار به دلیلی تغییرات فیزیولوژی بدن بیشتر درخطر ابتلاء به آن قرار دارند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مادران باردار بیشتر مستعد ابتلاء به کوید ۱۹ به نسبت افراد عادی هستند یا خیر، افزود: هنوز اطلاعاتی در خصوص افزایش ابتلاء مادران باردار در دسترس نیست اما به دلیل تغییرات فیزیولوژی احتمال قدری بیشتر است اما می‌بایست همانند دیگر اقشار مختلف مردم اقدامات پیشگیرانه را به‌طور جد رعایت کنند.

متخصص زنان و زایمان بیمارستان شفا سمنان بابیان اینکه راه انتقال این ویروس از طریق ذرات تنفسی و هوا، تماس نزدیک با فرد مبتلا و دست زدن به وسایل آلوده نظیر آسانسور و غیره است، ابراز داشت: به خانم‌های باردار اکیداً توصیه می‌شود تا جایی که امکان دارد جز در مواقع ضرورت از خانه خارج نشوند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار