کد خبر: ۵۱۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲
مشهد _ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: امیدواریم با مراعات و کمک مردم روند صعودی این ویروس در ابتدا متوقف و در مرحله بعد نزولی شود.

به گزارش آرانیوز، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، حسن جعفری در گفت و گوی زنده تلویزیونی برنامه «اشاره» که از سیمای خراسان رضوی پخش شد، ضمن تشکر از ۹۱ درصد مردم استان که تاکنون مسائل بهداشتی را رعایت کردند، در خصوص طرح فاصله گذاری اجتماعی اظهار کرد: در این طرح که در شورای ملی کرونای کشور مصوب و ابلاغ شده است، اهدافی از جمله ایجاد فاصله اجتماعی، به حداقل رساندن زنجیره انتقال بیماری با کاهش تماس‌ها، حذف ترددهای غیرضروری در کشور و بین استان‌ها، برخورد قانونی با افراد بی مسئولیت، کاهش تلفات و مرگ و میر، سرعت بخشیدن به مدیریت و پیشگیری از توسعه بیماری، تقدیر از افراد مسئولیت‌پذیر و ایجاد آرامش و اعتمادسازی در سطح جامعه دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه در فاصله گذاری اجتماعی فعلاً دو طرح مد نظر قرار گرفته است افزود: در این طرح مسافرینی که وارد استان شده‌اند در اولویت نخست و مسافرینی که قصد سفر به استان را دارند در اولویت دوم قرار دارند.

جعفری افزود: از فردا این ابلاغ صورت خواهد گرفت که مسافرین غیر مقیمی که در حوزه استان حضور دارند باید در اسرع وقت به محل سکونت خود در شهرستان مربوطه برگردند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: در حوزه این طرح سه روش برخورد اعمال شده است از جمله اینکه برای افرادی که تمکین نکنند ۵۰۰ هزار تومان جریمه و در صورت تداوم عدم تمکین خودرو به مدت یک ماه توقیف خواهد شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار