کد خبر: ۵۱۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱
رئیس هسته گزینش قوه قضاییه استان یزد خبر داد:
رئیس هسته گزینش قوه قضائیه در استان یزد با اشاره به معرفی ۲۷۳ نفر به این هسته در سال جاری گفت: پس از بررسی‌های انجام گرفته ۲۹۵ رأی توسط این هسته صادر شده است.

صدور ۲۹۵ رأی توسط هسته گزینش قوه قضائیه در استان یزد

 

حجت الاسلام محمدحسین باقری اتابک در نشست شورای معاونین دادگستری استان یزد در تبیین فعالیت‌های هسته گزینش قوه قضائیه در استان در سال ۹۸ اظهار داشت: این هسته خود قادر به هدف گذاری نیست و عملکرد آن بستگی به جذب نیرو از سوی معاونت محترم منابع انسانی و سازمان‌های وابسته دارد.

وی با اشاره به معرفی ۲۷۳ نیرو به هسته گزینش قوه قضائیه در سال جاری تصریح کرد: از این تعداد ۱۳۵ نفر از مجموعه دادگستری استان و مابقی مربوطه به ادارات وابسته به قوه قضائیه در استان بوده اند.

باقری افزود: از مجموع افراد معرفی شده ۷۰۰ تحقیق میدانی، ۴۰ مصاحبه و ۲۲ جلسه با حضور اعضای هسته برگزار که ماحصل آن صدور ۲۹۵ رأی در هسته گزینش قوه قضائیه استان بوده است.

رئیس هسته گزینش قوه قضائیه در استان یزد اضافه کرد: همچنین ۶۰۰ مورد استعلام در این خصوص از مراجع چندگانه انجام و در پرونده‌ها منعکس شده است.

وی با بیان اینکه تحقیقات میدانی هسته گزینش از اعتبار ۳ ساله برخوردار است افزود: پس از بررسی‌های لازم ۲۴ پرونده که نیاز به تحقیق میدانی داشته اند شناسایی و اقدامات لازم از سوی گزینش انجام و بخش عمده‌ای از آن پایان پذیرفته اند البته بخشی از آن به دلیل شیوع ویروس کورونا به تعویق افتاده است.

باقری با اشاره به حضور سه روزه بازرسینی از هیئت مرکزی گزینش قوه قضائیه در استان گفت: پس از مجموع بازرسی‌های انجام شده، استان یزد با کسب ۵/۹۰ امتیاز از مجموع ۱۰۰ امتیاز در بحث تحقیق، نظر دهی و مصاحبه در رده استان‌های پیشتاز و نمونه کشور قرار گرفت.

وی گفت: امام صادق (ع) می‌فرمایند: هیچ نعمتی برتر و بالاتر از سلامتی نیست که انسان تا از این نعمت برخوردار است باید قدردان آن باشند.

رئیس هسته گزینش قوه قضائیه در استان یزد با تبریک فرا رسیدن سال جدید اظهار داشت: پیامبر اکرم می‌فرمایند: هنگامی که بهار می‌آید یاد قیامت را در دل‌های خود زنده کنید چرا که در هر سال با چشم خود و با آمدن بهار قیامت و رستاخیز عظیم الهی را می بیند.

وی با اشاره به شیوع بیماری کورونا در کشور تصریح کرد: با همه گیر شدن این بیماری آیاتی از قرآن را هم با چشمان خود می‌بینیم و آنکه روز قیامت روزی است که انسان‌ها از برادر، مادر، پدر، فرزند و همسر خود فرار می‌کند و امروز ما می‌بینیم انسان‌ها چگونه از عزیزترین افراد زندگی خود برای حفظ جانشان دوری می‌کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار