کد خبر: ۵۱۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹
فرماندار اسدآباد:
فرماندار اسدآباد گفت: آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان اسدآباد طی یک هفته گذشته نسبتاً پایدار بوده است.

آمار مبتلایان به کرونا در اسدآباد پایدار بوده است

 

مجید درویشی ظهر پنج شنبه در ویدئو کنفرانس استاندار همدان با فرمانداران اظهار کرد: طی ۲ روز گذشته با توجه به در نظر گرفتن مهلت ۲ ساعته برای خروج میهمانان از اسدآباد بیش از ۳۰۰ دستگاه خودروی پلاک غیربومی از شهرستان اسدآباد خارج شده است.

وی با بیان اینکه آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان اسدآباد طی یک هفته گذشته نسبتاً پایدار بوده است، افزود: تاکنون ۸۵ درصد از مبتلایان به کرونا در این شهرستان بهبودی یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند و اوضاع کاملاً تحت کنترل قرار دارد.

درویشی با اشاره به تعطیلی مراکز تجمعی، تفریحی و تجاری شهر اسدآباد به غیر از نانوایی‌ها، سوپرمارکت و فروشگاه‌های زنجیره‌ای گفت: در حال حاضر طرح بیمار یابی و غربال گری در شهرستان اسدآباد به خوبی در دست اجرا بوده و در این راستا ۶۳ درصد غربال گری انجام شده و در بحث بیماریابی و غربال گری در سطح کشور دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد از بین ۶۴ دانشکده رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه غربال گری در ورودی‌های شهر اسدآباد در دست اجراست، یاد آور شد: شهرستان اسدآباد دارای ۵ هزار ماشین سنگین بوده که در سطح کشور در حال تردد هستند و برای پیشگیری و کنترل کرونا از آنان در خواست شده تا ۱۵ فرودین ماه از سفر کاری خود خودداری کنند.

درویشی همچنین با اشاره به کوچ و تردد عشایر از اوایل اردیبهشت ماه به بخشی از استان همدان اضافه کرد: این امر یک تهدید جدی برای استان بوده که نیاز به دستور استاندار همدان بوده و باید برای آن تصمیمی اتخاذ شود.

وی از گندزدایی و ضد عفونی سطح شهر و روستاهای اسدآباد در دو بخش مرکزی و پیرسلمان در ۲ نوبت صبح و بعد از ظهر خبر داد و خاطر نشان کرد: در حال حاضر بازار اسدآباد تعطیل بوده و با توجه به قرار گرفتن اسدآباد در مسیر استان‌های غرب کشور و تردد مسافران بین راهی از این شهرستان لازم است یک هماهنگی بین استانی با شهرستان‌های مجاور اسدآباد انجام گیرد.

درویشی اضافه کرد: تاکنون ۲ جلسه با فرمانداران شهرستان‌های مجاور اسدآباد در رابطه با بحث کنترل و پیشگیری کرونا برگزار شده که در این جلسات به تبادل نظر فرمانداران انجامیده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار