کد خبر: ۵۱۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵
مدیرعامل هلال احمر استان مرکزی خبر داد؛
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: تا روز پنجم فروردین ماه، غربالگری و تب سنجی بیش از ۲۳۰ هزار نفر در مبادی ورودی استان مرکزی در راستای مقابله با کرونا انجام شده است.

غربالگری و تب سنجی بیش از ۲۳۰هزار نفر در مبادی ورودی استان مرکزی

محمد محمدی پیرامون آخرین وضعیت اجرای طرح غربالگری توسط هلال احمر استان اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا در استان طرح پایش و کنترل تب مسافران با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اراک، جمعیت هلال احمر استان و نیروی انتظامی و… در مبادی ورودی استان مرکزی از اواخر اسفند ماه سال گذشته آغاز شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر این طرح با استقرار اکیپ‌های داوطلبین جمعیت هلال احمر استان در ۲۴ پایگاه در مبادی ورودی و خروجی استان و با همکاری دستگاه‌های فوق در حال اجرا است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: در مبادی ورودی شهرها ۶۰ نفر روز کار غربالگری و پشتیبانی را انجام می‌دهند.

وی عنوان کرد: از ابتدای اجرای این طرح تا ۵ فروردین ماه سال جاری غربالگری و تب سنجی بیش از ۲۳۰ هزار نفر در مبادی ورودی استان انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی افزود: تا ۵ فروردین ماه امسال ۸۹۲ نفر مشکوک به ویروس کرونا در کل استان شناسایی شده و به مراکز بهداشتی و درمانی معرفی شدند.

محمدی خاطر نشان کرد: در روزهای ۲۸ و ۲۹ اسفند ماه سال گذشته با بیش‌ترین آمار غربالگری در محورهای ورودی استان یعنی نزدیک به ۱۴ هزار نفر مواجه بودیم و پس از آن شیب ملایم‌تری را به خود گرفته و رو به کاهش است.

وی بیان کرد: در حال حاضر تمامی اقلام بهداشتی مورد نیاز برای اکیپ داوطلبان هلال احمر در این پایگاه‌ها در راستای طرح غربالگری و تب سنجی مسافران در مبادی ورودی استان فراهم شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی افزود: بنا به تاکید وزیر بهداشت و رئیس جمعیت هلال احمر طرح غربالگری و تب سنجی مسافران در محورهای استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی همچنان ادامه دارد.

محمدی عنوان کرد: برای کمک به استان‌های سیل زده در صورت نیاز استان‌ها و هماهنگی‌های لازم با سازمان امداد و نجات کشور اعزام نیروهای امداد گر انجام و توزیع اقلام مورد نیاز نیز صورت می‌پذیرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار