کد خبر: ۵۱۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳
الشتر- مجمع مردمی مدافعان سلامت و موکب ثارالله شهرستان سلسله برای مقابله با کرونا پای کار آمده‌اند و اقدام به ضد عفونی محلات، تامین ماسک، توزیع بسته‌های غذایی بین نیازمندان و ... می‌کنند.

ضدعفونی محلات الشتر/ تأمین ماسک و توزیع بسته‌ غذایی بین نیازمندان

 حجت الاسلام سید رمضان علیان امیری نماینده مجمع مردمی مدافعان سلامت در شهرستان سلسله امروز پنج شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: مجموعه ۱۳ گروه جهادی، مواکب شهرستان و افراد خیر و گروه‌های خیریه تحت عنوان قرارگاه شهید قاسم سلیمانی الشتر ساماندهی شده است.

ضدعفونی محلات شهر الشتر

وی، گفت: این قرارگاه در سه بخش فعالیت خود را آغاز کرده است، بخش اول تأمین نیازهای بیمارستانی در صورت اعلام نیاز بیمارستان، بخش دوم ضدعفونی و خدماتی مانند توزیع الکل و ژل، ضدعفونی کردن محلات و… و بخش سوم نیز بحث تأمین نیازهای معیشتی خانواده‌های نیازمند و کسانی است که کار خود را از دست داده‌اند.

نماینده مجمع مردمی مدافعان سلامت در شهرستان سلسله، ادامه داد: در روزهای اولیه در بیمارستان‌ها کمبود امکانات تأمین شد و در اختیار بیمارستان قرار گرفت و در بخش خدمات ضدعفونی کننده نیز مواکب و قرارگاه در کنار شهرداری، بهداشت، بسیج و سپاه همکاری کردند و با تقسیم شهر شهر به هشت بلوک ارائه خدمت داشتند.

حجت الاسلام علیان امیری با بیان اینکه در بخش توزیع الکل نیز گروه‌ها در قالب قرارگاه مناطق حاشیه شهر، مسکن مهر و برخی روستاهای آلوده در حال انجام است، گفت: به صورت قرارگاهی و خارج قرارگاهی حدود ۱۵ هزار عدد توزیع ژل، الکل، دستکش و ماسک صورت گرفته است.

وی، افزود: خانواده‌هایی که بیماران خاص دارند با همکاری شبکه بهداشت شهرستان شناسایی شدند و پکیجی شامل الکل، ژل دست و ماسک برای آنها توزیع می‌شود.

از تأمین ماسک تا توزیع بسته‌های غذایی بین نیازمندان

نماینده مجمع مردمی مدافعان سلامت در شهرستان سلسله با اشاره به اینکه در مرحله نخست توزیع بسته معیشتی و بهداشتی در سطح شهر و روستا در قالب قرارگاه حدود ۵۰۰ بسته غذایی و بهداشتی شامل برنج، روغن، مرغ، نان، ماکارونی و سویا و پکیج بهداشتی شامل الکل، ژل دست، مایع دستشویی و ماسک برای خانواده‌های نیازمند و کسانی که شغل خود را از دست دادند انجام شده است، گفت: الشتر کانون کرونا در استان بوده و حتی در کشور تعداد فوتی‌ها به نسبت جمعیت مقداری بالا بوده در حالی که از همان ابتدا همه غافلگیر شدیم اما شرایط بهتر شده و تلاش‌ها باید منسجم‌تر شود.

مجید علیپوری، مسئول موکب ثارالله الشتر نیز در سخنانی، اظهار داشت: دو هزار عدد الکل ۷۰ درصد بین مردم شهر الشتر توزیع شده است.

وی، گفت: همچنین بین مردم شهر الشتر پکیج بهداشتی شامل ماسک و الکل و بین ۱۱ روستای الشتر الکل و ژل دست توزیع شده است.

مسئول موکب ثارالله الشتر با بیان اینکه یک منطقه که به موکب ما واگذار شده گندزدایی و ضدعفونی شده است، تصریح کرد: حدود ۷۰ نفر در این زمینه به فعالیت می‌کنند که با همکاری قرارگاه شهید قاسم سلیمانی نیز ۵۰۰ پکیج شامل برنج، مرغ، الکل، ماسک و دستکش بین محرومین را توزیع کردیم.

علیپوری، گفت: ۱۱ خیاط در حال دوختن هزار و ۸۰۰ متر پارچه مخصوص ماسک هستند تا بتوانیم آنها را توزیع کنیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار