کد خبر: ۵۱۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: تقریباً از نیمه دوم اسفند ماه اتاق عملها در استان به جز موارد اورژانسی تعطیل شد.

تعطیلی اتاق عملها به جزموارد اورژانسی در کهگیلویه و بویراحمد

 

پرویز یزدانپناه در جمع خبرنگاران افزود: در استان تنها عمل‌های اورژانسی انجام می‌شوند.

وی با بیان اینکه درمانگاه‌های داخلی و عفونی در تمام سطح شهرستان و استان فعال هستند، گفت: درمانگاه‌ها و کلینیک‌های مخصوص برای مبارزه با کرونا راه اندازی شده است.

یزدانپناه افزود: در راستای انتقال بیماران به بیمارستان‌ها از آمبولانس‌های مخصوص کرونا استفاده می‌شود و بیمار پس از معاینه، یا در بیمارستان بستری می‌شود و یا به نقاهتگاه هامنتقل می‌شوند.

وی تصریح کرد: سامانه ۱۹۰ و تلفن ۴۰۳۰ مراجع اطلاع رسانی به مردم است و مردم می‌توانند از طریق این دو سامانه هر گونه اطلاعاتی را دریافت کنند.

یزدانپناه با بیان اینکه مردم اطلاعات سلامت خود را در خصوص بیماری در سامانه غربالگری قرار دهند، تصریح کرد: یکی از راه‌های انتقال بیماری کرونا از طریق بزاق دهان است و دندان پزشکان نیز باید مطب‌ها را خلوت کنند.

وی افزود: در هر کانونی که احساس کنیم خطری از وجود ویروس کرونا وجود دارد، در سریع‌ترین زمان ممکن غربالگری و بررسی‌های لازم انجام می‌شود.

یزدانپناه اظهار داشت: تاکنون ۹۲ درصد از مردم استان غربالگری شده‌اند و مردم باید همچنان در خانه مانده و نکات بهداشتی را رعایت کرده و از دید و بازدید عید و حضور در کنار سالمندان خودداری کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار