کد خبر: ۵۱۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹
معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان:
معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: با مثبت شدن آزمایش تشخیص کرونای ۱۱ نمونه جدید در کرمان گفت: بر این اساس مجموع بیماران مبتلا به کرونا در این استان به ۲۰۲ نفر رسید.

۲۰۲ نفر در کرمان به کرونا مبتلا شدند

 

سید وحید احمدی طباطبایی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته از ۷۲ مورد متحمل کرونا در استان کرمان که نمونه آنها برای آزمایشگاه ارسال شده بود؛ تست ۱۱ نفر مثبت شد که همه آنها مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان است و در موارد جدید رد پای تماس خانوادگی دیده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شش نفر از این موارد زن و پنج نفر مرد هستند، افزود: همچنین ۱۰ مورد از موارد جدید مربوط به شهر کرمان و یک مورد مربوط به شهرستان بردسیر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تعداد کل موارد مثبت کرونا از نظر آزمایشگاهی در استان کرمان را ۲۰۲ نفر ذکر کرد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی جدید نداشتیم و بر این اساس در مجموع از ابتدای اپیدمی تا کنون ۲۳ نفر در استان کرمان به دلیل این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

وی همچنین تعداد کل بیماران ترخیص شده در استان کرمان را ۹۸ نفر عنوان کرد و افزود: تعداد افراد بستری در بیمارستان‌ها از ابتدای اپیدمی تاکنون ۱۷۳ نفر است و در حال حاضر هم ۵۲ نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند.

طباطبایی عنوان کرد: اختلاف آماری بین ۱۷۳ مورد بستری و ۲۰۲ مورد مثبت مربوط به مواردی است که جزو کادر درمان یا اطرافیان بیماران به صورت سرپایی بوده که تست آنها مثبت شده و با رعایت شرایط در منزل در ایزوله خانگی قرار گرفتند.

وی تعداد افراد بستری در آی سی یو را چهار نفر ذکر کرد و بیان کرد: هم اینک هم هشت نفر هم در نقاهتگاه در حال گذراندن ادامه روند درمان هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: از ابتدای اسفندماه تا کنون تعداد هزار و ۵۳۶ نفر به دلیل بیماری‌های حاد تنفسی در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند و تعداد موارد مشکوک به کرونا هم ۹۸۷ مورد است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار