کد خبر: ۵۱۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳
معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین:
معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت: با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی از ساعت ۲۴ امشب ضمن کنترل شدید تردد افراد غیر بومی تمامی مراکز غیر ضروری تا ۲۰ فروردین تعطیل می شود.

طرح فاصله گذاری اجتماعی در قزوین اجرا می شود/ محدودشدن تردد

 

منوچهر حبیبی ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان که در استانداری برگزار شد اظهار داشت: تا نهم اسفندماه هیچ موردی از بیماری کرونا در استان مشاهده نشده بود ولی پس از اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر یک مورد بیمار مشکوک در سوم اسفند ماه اولین جلسه برگزار شد و همه دستگاه‌های متولی از جمله سپاه، بسیج، ارتش، نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی پای کار آمدند و تا امروز اقدامات مؤثری انجام شده تا از گسترش آن جلوگیری شود.

وی افزود: با کنترل محورهای ورودی، غربالگری، تعطیلی بازار، اصناف و کسبه، مجتمع‌های تجاری، مدارس و دانشگاه‌ها برای کاهش ارتباط مردم اقدام شد و در کنار آن برای تأمین تجهیزات بیمارستانی و درمانی هم برنامه ریزی صورت گرفت.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین تصریح کرد: در کنار آماده شدن همه بیمارستانها نسبت به آماده کردن بیمارستان صحرایی با ۴۵ تخت و مرکز نقاهتگاهی با ظرفیت ۲۰۰ تخت اقدام شد تا در صورت لزوم مورد استفاده قرار گیرد.

حبیبی بیان کرد: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد ۷۰ درصد مردم با مسئولان استان همراهی کرده و به توصیه‌ها اهمیت داده و توجه کرده‌اند اما ۳۰ درصد مردم بی توجه بوده و موارد بهداشتی را رعایت نکرده‌اند که همین تعداد محدود موجب هدر رفتن زحمات کادر پزشکی و سایر اقدامات صورت گرفته شده‌اند.

طرح فاصله گذاری اجتماعی از امشب اجرا می‌شود

وی اظهار داشت: برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا از امشب طرح «فاصله گذاری اجتماعی» همزمان با سراسر کشور در استان قزوین هم اجرایی می‌شود تا بتوانیم بیماری را کنترل کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین افزود: روش‌های متعددی برای مهار ویروس کرونا در جهان عملی شده و هر کشور بر اساس فرهنگ و آداب و رسوم و سبک زندگی خود شیوه‌هایی را برای محدودیت‌های بهداشتی اجرا کرده است و ما نیز با تعطیل کردن مراکز جمعیتی، مدارس، بازار، دانشگاه‌ها نسبت به قطع زنجیره انتقال اقدام کرده‌ایم.

حبیبی گفت: هدف از اجرای این طرح کمک به قطع زنجیره انتقال، حذف ترددهای غیر ضروری، راهبری سیاست‌ها و تدابیر ستاد ملی کرونا در کشور، ایجاد تعامل بیشتر بین دستگاه‌های متولی و سرعت بخشیدن به مدیریت و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و ایجاد آرامش در جامعه است.

محدودیت تردد از ساعت ۱۲ امشب

وی بیان کرد: این طرح از ساعت ۱۲ امشب تا ۲۰ فروردین اجرا می‌شود و همه شهروندان ملزم به همکاری برای اجرای آن هستند.

حبیبی تصریح کرد: در این طرح فقط افراد بومی ساکن در استان می‌توانند در شهرها تردد کنند و افراد غیر بومی برای تردد می‌توانند از اتوبان عبور کرده و حق ورود به داخل شهرها را ندارند.

سخنگوی ستاد مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا در استان قزوین افزود: همچنین تمامی مدارس، دانشگاه‌ها، بازارها، سالن‌های ورزشی، استخرها، پارک‌ها، مجتمع‌های تجاری و اصناف غیر ضروری تا ۲۰ فروردین تعطیل خواهند بود.

وی اظهار داشت: اصناف مشمول طرح به سه دسته تقسیم شده‌اند و به صورت فعال، غیر فعال و تعطیل و به اقتضای شرایط مشخص شده‌اند.

حبیبی اسامی مراکز و واحدهای مشمول تعطیلی را به این شرح اعلام کرد: دانشگاه‌ها، مدارس، مهد کودک‌ها، پاساژها، نمایشگاه‌ها، تالارهای پذیرایی، رستوران‌ها، فروشگاه‌های لوازم خانگی، قهوه خانه‌ها، گیم نت، استخر، شهربازی، باغ وحش و دهکده طبیعت، بازار روز، موزه و سینماها، فروش خودرو، آرایشگاه‌های زنانه و مردانه، مراکز اقامتی، فرهنگی و اجتماعی همه تعطیل هستند.

وی اضافه کرد: مراکزی که مجاز به فعالیت روزانه و مستمر هستند شامل فروشگاه‌های مواد غذایی، بهداشتی، داروخانه‌ها، مواد پروتئینی، قصابی‌ها، توزیع مرغ و تخم مرغ، ماهی فروشان، میوه فروشان، سبزی فروشان، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، نانوایی‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی، جایگاه‌های سوخت، لبنیاتی‌ها، توزیع دارو، سوپرمارکت‌ها، به صورت مستمر باید فعالیت کرده و باز باشند.

اداراتی که باید کشیک داشته باشند

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت: ادارات بیمه سلامت، استاندارد، ثبت احوال، مخابرات و ارتباطات، دستگاه‌های خدمات رسان، آب منطقه‌ای، شرکت توزیع نیروی برق، آب و فاضلاب، پست، محیط زیست و سایر دستگاه‌های مشابه تا ۱۵ فروردین تعطیل هستند ولی کارمندان حق ندارند به مرخصی خارج از استان بروند و مدیران و معاونان آنها باید در اداره حضور یابند.

وی اضافه کرد: همچنین ادارات ارشاد اسلامی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نیروی انتظامی، بسیج، سپاه، سازمان صمت، بهداشت و درمان و علوم پزشکی، دادستانی هم دایر هستند و باید در اجرای طرح همکاری کنند.

حبیبی اضافه کرد: تردد شهروندان سایر استان‌ها به قزوین ممنوع است و نحوه شناسایی افراد با کارت ملی، پلاک خودرو و بیمه نامه خودرو است و اگر افرادی موارد محدودیت را رعایت نکنند خودروی آنها یک ماه توقیف شده و ۵۰۰ هزار تومان نیز جریمه نقدی می‌شوند و واحدهایی که تعطیل نکنند نسبت به پلمب واحد آنها به مدت یک ماه اقدام می‌شود.

مردم همراهی کنند تا از بحران عبور کنیم

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین یادآور شد: این طرح برای تأمین سلامت مردم و کاهش بیماران مبتلا به ویروس کرونا اجرا می‌شود تا هر چه سریع‌تر از این ویروس نجات پیدا کنیم و اگر همراهی شهروندان نباشد باید تا ماه‌ها میزبان این ویروس باشیم و هزینه‌های سنگینی برای آن متحمل شویم.

وی گفت: البته قوانین قضائی هم برای برخورد با متخلفان داریم اما نمی‌خواهیم به آن رجوع کنیم ولی انتظار داریم مردم با فرهنگ استان برای حفظ سلامت خود و خانواده و کاهش مشکلات کادر درمانی با این طرح همکاری کنند.

حبیبی اظهار داشت: از همکاری رسانه‌های گروهی بویژه صدا و سیما و خبرگزاری‌ها که تا امروز در اطلاع رسانی و همراه کردن مردم بسیار خوب عمل کردند تشکر کنیم و امیدوار باشیم این همکاری تداوم داشته باشد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین در ادامه از تلاش شبانه روزی و ایثارگرانه کادر درمانی، بهداشتی، پزشکی و خدماتی استان قزوین که برای بهبود بیماران زحمت ارزشمندی را کشیده‌اند تشکر و قدردانی کرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار