کد خبر: ۵۱۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
این روزها همه‌جا صحبت از جولان ویروس کروناست؛ ویروسی که از چین شروع شده و دامن خیلی از کشورها از جمله ایران را هم گرفته است

به گزارش آرانیوز، همان‌طور که در جریان هستید ویروس کرونا ابتدا در کشور چین شیوع پیدا کرد و ظرف مدت کوتاهی همه‌گیر شد به‌طوری که هزاران نفر در چین مبتلا شدند و خیلی‌ها نیز به‌سبب مبتلا شدن به این بیماری جان خود را از دست دادند، حال چند وقتی ‌ است که کرونا به ایران نیز رسیده است ‌که بی‌توجهی نیز می‌تواند بر شیوع این ویروس دامن بزند و مبتلایان ‌را بیشتر کند، از این رو سازمان بهداشت جهانی وضعیت اضطراری اعلام کرده و به‌سرعت به‌دنبال شناسایی و ردیابی این ویروس در سراسر جهان است تا بتواند این شرایط را تحت کنترل بگیرد و هرچه زودتر از شیوع بیشتر این ویروس خطرناک و کشنده جلوگیری کند.

اما از آغازین روزهای شیوع ویروس کرونا، شاهد خدمات و تلاش‌های خالصانه متولیان بهداشت و درمان و تیم‌های درمانی در جای جای ایران اسلامی بودیم که بی‌وقفه در صف اول مبارزه با ویروس کرونا، ایثار و فداکاری را سرلوحه کار خود قرار دادند و در این راه بشردوستانه از جان روی برگرداندند و دل در گروی صیانت و حراست از جسم و جان بی‌شمار انسان‌های مبتلا و دردمند بستند.

بی‌تردید نقش‌آفرینی پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران‌ سختکوش در درمان بیماران مبتلا و نیز تلاش در جهت ریشه‌کنی و مبارزه با ویروس کرونا آن‌قدر ستودنی و والاست که قلم از بیان این جانفشانی‌ها قاصر و الکن است؛ سفیدپوشان دلسوزی که شبانه‌روز برای کمک به هموطنان بیمار، عاشقانه تمام هستی خود را نثار نظام سلامت کردند.

اما این ویروس در حال گسترش است و مهم‌ترین دستورالعمل برای مقابله با کروناویروس، برای مردم است و مردم باید در خانه‌ها و شهرهای خودشان بمانند، بهداشت فردی را رعایت و از ارتباطات و حضور در تجمعات، پرهیز کنند. اطمینان داریم که اگر دو، سه هفته این موارد رعایت شود، شاهد معجزه در کشور و شکست کرونا خواهیم بود.‌

بیشتر بخوانید

 براساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا روز گذشته و بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی، 1028 مورد جدید ابتلا به کووید19 در کشور شناسایی و تا امروز 21638 بیمار مبتلا به این بیماری در کشور گزارش شده است.

براساس این گزارش خوشبختانه 7913 نفر از بیماران کووید19 در کشور بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. متأسفانه با جان‌باختن 129 نفر از بیماران، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به 1685 نفر رسیده است.

‌ ‌جدیدترین  اخبار کرونا در ایران را در ادامه مشاهده می‌کنید:

12:28|پایگاه بسیج شهدای فاطمیون مشهد وارد عرصه تولید ماسک شد

گروه استان‌ها ــ پایگاه بسیج شهدای فاطمیون مشهدمقدس این روزها پای کار آمده تا در حوزه سلامت مردم در زمینه مقابله با کرونا نیز فعال باشد

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار