کد خبر: ۵۱۲۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
این روزها همه‌جا صحبت از جولان ویروس کروناست؛ ویروسی که از چین شروع شده و دامن خیلی از کشورها از جمله ایران را هم گرفته است.

به گزارش آرانیوز، همان‌طور که در جریان هستید ویروس کرونا ابتدا در کشور چین شیوع پیدا کرد و ظرف مدت کوتاهی همه‌گیر شد به‌طوری که هزاران نفر در چین مبتلا شدند و خیلی‌ها نیز به‌سبب مبتلا شدن به این بیماری جان خود را از دست دادند، حال چند وقتی ‌ است که کرونا به ایران نیز رسیده است ‌که بی‌توجهی نیز می‌تواند بر شیوع این ویروس دامن بزند و مبتلایان ‌را بیشتر کند، از این رو سازمان بهداشت جهانی وضعیت اضطراری اعلام کرده و به‌سرعت به‌دنبال شناسایی و ردیابی این ویروس در سراسر جهان است تا بتواند این شرایط را تحت کنترل بگیرد و هرچه زودتر از شیوع بیشتر این ویروس خطرناک و کشنده جلوگیری کند.

اما از آغازین روزهای شیوع ویروس کرونا، شاهد خدمات و تلاش‌های خالصانه متولیان بهداشت و درمان و تیم‌های درمانی در جای جای ایران اسلامی بودیم که بی‌وقفه در صف اول مبارزه با ویروس کرونا، ایثار و فداکاری را سرلوحه کار خود قرار دادند و در این راه بشردوستانه از جان روی برگرداندند و دل در گروی صیانت و حراست از جسم و جان بی‌شمار انسان‌های مبتلا و دردمند بستند.

بی‌تردید نقش‌آفرینی پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران‌ سختکوش در درمان بیماران مبتلا و نیز تلاش در جهت ریشه‌کنی و مبارزه با ویروس کرونا آن‌قدر ستودنی و والاست که قلم از بیان این جانفشانی‌ها قاصر و الکن است؛ سفیدپوشان دلسوزی که شبانه‌روز برای کمک به هموطنان بیمار، عاشقانه تمام هستی خود را نثار نظام سلامت کردند.

اما این ویروس در حال گسترش است و مهم‌ترین دستورالعمل برای مقابله با کروناویروس، برای مردم است و مردم باید در خانه‌ها و شهرهای خودشان بمانند، بهداشت فردی را رعایت و از ارتباطات و حضور در تجمعات، پرهیز کنند. اطمینان داریم که اگر دو، سه هفته این موارد رعایت شود، شاهد معجزه در کشور و شکست کرونا خواهیم بود.

بیشتر بخوانید

براساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا 1 فروردین ماه و بر‌اساس نتایج آزمایشگاهی، 1237 مورد جدید ابتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد و شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به 19644 نفر رسید. خوشبختانه 6745 نفر از بیماران در کشور بهبود یافته و ترخیص شده‌‌اند و این آمار روز به روز در حال افزایش است.

براساس این گزارش متاسفانه با جان باختن 149 نفر از بیماران، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به 1433 نفر رسیده است. 

جدیدترین  اخبار کرونا در ایران را در ادامه مشاهده می‌کنید:

11:59|سپاه و بسیج آمادگی تامین نیازهای کادر درمانی کرمان را دارد

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه ماموریت و اولویت سپاه با توجه به نیاز جامعه تغییر می‌کند، گفت: سپاه و بسیج آمادگی تامین نیازهای کادر درمانی استان را دارد.

11:53|مسافران قم را به‌عنوان مقصد مسافرت‌های نوروزی انتخاب نکنند

معاون استاندار قم از تعطیلی واحدهای اقامتی و بوستان‌های قم خبر داد و گفت: پذیرای مسافران نوروزی در قم نیستم.

11:24|رژیم‌های دارویی برای کاهش عوارض کرونا اثربخشی قابل توجه ندارند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: مردم باید این واقعیت را بدانند که رژیم‌های دارویی که تاکنون در همه دنیا برای کاهش عوارض کووید-19 استفاده می شود اثربخشی قابل توجهی ندارند و پیشگیری همچنان بهترین اقدام است.

11:21|بازارهای استان بوشهر تا 15 فروردین‌ماه تعطیل شد

گروه استان‌ها- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه اصناف و بازاریان استان بوشهر به صورت خودجوش برای مقابله با ویروس کرونا بازار را تعطیل کردند، گفت: در این راستا بازارهای استان بوشهر تا 15 فروردین تعطیل است.

11:16|سیرصعودی مبتلایان به ویروس کرونا سفر به ایلام را با خطر روبه‌رو کرده؛ به استان ما سفر نکنید

گروه استان‌ها- استاندار ایلام با اشاره به روند روبه رشد ویروس کرونا در ایلام سفر به استان را ریسک و خطر نامید و گفت: انتظار از هموطنان آن است که به استان ما سفر نکنند.

11:12|تجلیل سفیران سلامت حاج قاسم از سربازان خط مقدم جبهه سلامت در کرمان

گروه استان‌ها- سفیران سلامت حاج قاسم در ابتدای سال جدید با حضور در بیمارستان افضلی‌پور از سربازان خط مقدم جبهه سلامت در کرمان تجلیل کردند.

11:09|تهران| بازدید از اماکن تاریخی شهرری ممنوع شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ری گفت: در ایام نوروز 99 به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و توجه ویژه به سلامت و تندرستی گردشگران بازدید از اماکن تاریخی شهرری ممنوع شد.

11:06|آیت‌الله‌ شبیری زنجانی: مجاهدت کادر درمانی در مبارزه با کرونا مشهود است

گروه استان‌ها- مرجع تقلید شیعیان با تقدیر از تلاش‌های کادر درمانی ایران و سایر نیروهای مسئول در مبارزه با ویروس کرونا گفت: حقیقتاً مجاهده این عزیزان مشهود است و نزد خداوند متعال مأجورند.

10:42|ترافیک محورهای مواصلاتی خراسان رضوی «روان» است

جانشین رئیس پلیس راه خراسان رضوی از ترافیک روان در محورهای مواصلاتی خراسان رضوی خبر داد.

10:41|نامه مسئولان فارس به رئیس جمهور: سفر به استان فارس را محدود کنید

امام جمعه شیراز، تولیت حرم مطهر شاهچراغ(ع)، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس و نمایندگان منتخب مردم شیراز در نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار ایجاد محدودیت سفر به فارس شدند.

10:39|تقدیر بیمار بهبود یافته از کرونا از کادر پزشکی/ "در خانه ماندن" مهمترین علاج مقابله با کرونا

بیمار بهبود یافته از کرونا که نمی‌خواهد نام و نشانش منتشر شود، عنوان می‌کند مردم باید توصیه‌های پزشکان مبنی در خانه ماندن طی این روزها را جدی بگیرند.

10:35|فعالیت بسیج جامعه زنان اصفهان در راستای ریشه‌کنی ویروس کرونا؛ تولید روزانه 10 هزار ماسک و تهیه بسته‌های غذایی برای نیازمندان

مسئول روابط عمومی و تبلیغات سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان به تشریح اقدامات بسیج جامعه زنان در سطح استان اصفهان در راستای مقابله با ویروس کرونا پرداخت.

10:00|23 نفر در آذربایجان‌غربی بر اثر کرونا جان‌باختند

گروه استان‌ها- رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: متاسفانه از زمان شیوع ویروس کرونا در استان، 23 نفر بر اثر آن جان خود را از دست دادند.

09:40|تعداد مبتلایان ویروس کرونا در آذربایجان شرقی به 756 نفر رسید

گروه استان‌ها- رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از افزایش تعداد مبتلایان ویروس کرونا در آذربایجان شرقی به 756 نفر خبر داد و گفت: مردم دید و بازدیدها را به بعد از شکست کرونا موکول کنند.

09:34|بازارهای کیش بالاخره تعطیل شد

شورای سلامت کیش در نهایت تعطیلی تمامی مراکز تجاری این جزیره به مدت 10 روز را تصویب کرد.

09:19|تمام واحدهای صنفی غیرضروری در آذربایجان غربی تعطیل شد

اتاق اصناف مرکز آذربایجان غربی با صدور اطلاعیه‌ای از تعطیلی تمام واحدهای صنفی غیرضروری در سطح این استان خبر داد.

09:14|آمار مبتلایان به کرونا در استان مرکزی به 846 نفر رسید؛ ثبت 17 مورد جدید ابتلا به کرونا

رئیس علوم پزشکی اراک با بیان اینکه آمار مبتلایان به کرونا در استان مرکزی به 846 نفر رسید از ثبت 17 مورد جدید ابتلا به کرونا خبر داد.

09:11|بخشش اجاره واحدهای تجاری چابهار؛ خیران کمک‌های خود را با دانشگاه علوم پزشکی هماهنگ کنند

گروه استان‌ها- در پی شیوع موج ویروس کرونا در سراسر کشور و به‌تبع آن در استان سیستان و بلوچستان تلاشی همه‌ جانبه از سوی مسئولان و مردم جهت مقابله با این بیماری فراگیر آغاز شده و تقریباً همه مردم به نحوی درگیر موضوع هستند.

08:59| همه صنوف قم تا 15 فروردین‌ماه تعطیل هستند

اتاق اصناف قم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تمامی واحدهای صنفی مراکز خرید و فروش در قم به جز رسته‌های خاص و مایحتاج مردم تا 15 فرودین‌ماه تعطیل هستند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار