کد خبر: ۵۱۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸
مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: تدریس مجازی با پیگیری‌های معاونت آموزش در همه مقاطع و در همه مدارس و با همکاری مدیران، کادر، اساتید و طلاب راه‌اندازی شده تا طلاب تحصیل خود را به صورت مجازی ادامه دهند.

 حجت الاسلام و المسلمین محمد کارگر شورکی در گفتگو با خبرنگاران با ابراز همدردی با خانواده جانباختگان کرونا در کشور، شفای عاجل همه بیماران بویژه بیماران کرونایی را از خداوند مسألت کرد و اظهار داشت: از اوایل اسفندماه که شیوع بیماری کرونا در کشور در یزد به صورت جدی مطرح شد بر اساس دستورات وزارت بهداشت و ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا در استان یزد، مدارس علمیه خواهران در چند نوبت تعطیل و نیز تا پایان سال تمدید شد.

وی افزود: تدریس مجازی با پیگیری‌های معاونت آموزش در همه مقاطع و در همه مدارس و با همکاری مدیران، کادر، اساتید و طلاب راه‌اندازی شده تا طلاب تحصیل خود را به صورت مجازی ادامه دهند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد ادامه داد: از همه بانوان طلبه خواهانیم همه نکات پیشگیرانه برای مبارزه با این بیماری و قطع زنجیره کرونا را رعایت و در فضای مجازی اطلاع‌رسانی کنند.

 کارگر شورکی خاطرنشان کرد: گرچه شعار این روزها حضور در خانه توصیه شده ولی بانوان حوزوی که در طول سال در برنامه‌های خودجوش جهادی حضور فعال دارند به صورت داوطلبانه در ستادهای مردمی مبارزه با کرونا و کمک به مدافعان سلامت وارد عمل شدند وهم اکنون بانوان طلبه مدارس علمیه خواهران برای کمک به مدافعان سلامت در تهیه و تولید ماسک بیمارستانی حرکت جهادی خود را آغاز کرده‌اند.

وی تصریح کرد: بانوان جهادگر حوزوی با تأکید براهمیت بهداشت برای پیشگیری از کرونا، بر اساس پیام‌هایی که در فضای مجازی ارسال می‌کنند تا پایان مبارزه با کرونا در میدان حضور دارند و برخی از بانوان طلبه آمادگی خود را برای تدفین متوفیان و یا به عنوان همیار پرستار در صورت اعلام نیاز از سوی کارد پزشکی استان در بیمارستان صحرایی برای راهنمایی مراجعان اعلام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد اهم فعالیت‌های جهادی بانوان حوزوی و مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران در طول دو هفته گذشته را ارسال  و اطلاع‌رسانی تمامی بخشنامه‌های مرکز مدیریت، استانداری و مرکز بهداشت استان به مدارس علمیه خواهران، آموزش کادر مدارس با حضور کارشناس بهداشت جهت پیشگیری، راه‌اندازی کانال آنتی کرونا برای آموزش پیشگیری از انتشار بیشتر ویروس ویژه تمام حوزویان و عموم مردم توسط مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد برشمرد.

وی از دیگر فعالیت‌های بانوان حوزوی را  طراحی  پوستر‌هایی با معرفی بازی‌هایی قرنطینه خانگی همراه با لذت بازی با هدف حمایت از پویش «درخانه می‌مانیم»، تشکر و قدردانی از پرسنل بیمارستان‌های درگیر با نصب بنر، تهیه و دوخت و دوز ماسک‌های قابل شست و شو، خرید مایحتاج سالمندان و افراد ناتوانی که بیرون آمدن از خانه برای آنها خطرناک‌تراست با عنوان  مشارکت در پویش «سرباز ولایت، خادم ملت»، پویش مسابقه جشن‌های خانگی در ایام میلاد ماه رجب و شعبان، ختم قرآن، صلوات، حدیث شریف کسا و دعای هفتم صحیفه سجادیه بیان کرد.

وی افزود: اعلام آمادگی با آرامستان برای تیمم، حنوط و کفن مرحومان زن، تهیه بروشور و پوستر توسط مدارس برای پیشگیری و توصیه بزرگان و علما، جمع‌آوری کمک‌های نقدی  و نذورات برای تهیه لوازم بهداشتی از قبیل ماسک، مواد ضدعفونی برای نیازمندان، تشکیل گروه‌های مجازی اطلاع‌رسانی از دیگر این فعالیت‌هاست که در حال انجام است.

نظرشما
پربازدیدها