کد خبر: ۵۱۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲
نانوایی‌ها یکی از اماکنی هستند که بخش زیادی از جامعه با آنها ارتباط دارند و نان مورد نیاز خود را از آن واحدها تهیه می‌کنند، با توجه به شیوع ویروس کرونا و احتمال انتقال این ویروس از طریق نان نظارت دقیق متولیان بر رعایت بهداشت در نانوایی‌ها الزامی است.

 این روزها شیوع بیماری کرونا در کشور و استان هرمزگان موجب شده که مسائل بهداشتی بیش از پیش زیر ذره‌بین باشد و مردم خواستار این باشند که مسئولین توجه بیشتری به مسائل بهداشتی اماکن عرضه مایحتاج عمومی داشته باشند.

بیشتر بخوانید

یکی از مکان‌هایی که مراجعه به آن اجتناب‌ناپذیر است و مردم مجبور هستند به آنجا مراجعه کنند نانوایی است، این اماکن که اگر ایزوله کردن و ضدعفونی‌کردن آنها مورد توجه جدی قرار نگیرد می‌تواند در صورت آلودگی به ویروس کرونا افراد بسیاری را مبتلا به این بیماری کند و یک زنجیره جدید از شیوع بیماری را تشکیل دهد لذا ضروری است ضمن اینکه مردم موارد بهداشتی را رعایت می‌کنند، متولیان امر هم نظارت کافی بر روی این موضوع داشته باشند تا خدای ناکرده شاهد فعال شدن بیش از پیش این ویروس خودسر و ورود آن به منازل نباشیم.

در بازدیدی که از برخی نانوایی‌های سطح شهر داشتیم متوجه این موضوع شدیم که متاسفانه در برخی از نانوایی‌ها موارد و نکات بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و دستکش رعایت نمی‌شود و عرضه نان به صورت غیر بهداشتی صورت می‌گیرد. 

به همین جهت با عزیزاله کناری زاده فرماندار بندرعباس و رئیس شورای بهداشت و درمان بندرعباس مصاحبه و نسبت به برخی نگرانی‌ها با وی گفت‌وگو کردیم تا از تدابیر و اقدامات بهداشتی مطلع شویم و مردمی که نگران این موضوع بودند را از نگرانی در بیاوریم.

فرماندار بندرعباس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندرعباس اظهارداشت: برای نانوایی‌ها دستورالعمل‌هایی را تهیه کرده‌ایم و باید این واحدها طبق دستورالعمل‌هایی ابلاغی عمل کنند.

وی افزود: روزانه تذکراتی به نانوایان از طریق مرکز بهداشت و اتحادیه داده می‌شود و هر نانوایی که به تذکرات اعتنا نکند قطعا با او برخورد خواهد شد.

کناری زاده بیان کرد: به صورت روزانه و مرتب از طرف اتحادیه، مرکز بهداشت شهرستان و فرمانداری از نانوایی‌ها بازدید می‌شود. 

فرماندار بندرعباس افزود: مردم در صورت مشاهده تخلف و عدم رعایت موارد بهداشتی در یک نانوایی می‌توانند موضوع را به اتحادیه نانوایان، مرکز بهداشت و فرمانداری اطلاع دهند. 

وی خاطرنشان کرد: تاکنون حدود 8 واحد نانوایی متخلف در شهر بندرعباس پلمپ شده است و اگر بازهم مواردی از عدم رعایت نکات بهداشتی مشاهده شود که سلامت عمومی با توجه به شیوع ویروس کرونا به مخاطره بیفتد قطعا با آن واحدها برخورد و پلمپ صورت می‌گیرد. 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار