کد خبر: ۵۱۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مرکزی با اشاره به اقدامات دستگاه قضایی برای پیشگیری از کرونا در زندان‌های استان مرکزی گفت: بیش از ۱۷۰۰ زندانی در استان مرکزی به مرخصی رفتند.

اقدامات مختلفی در راستای مبارزه با این ویروس و به‌منظور کنترل و کاهش آن در حال انجام است در کنار این اقدامات مجموعه‌های دولتی، بسیج و سپاه و ارتش هم وارد میدان شده‌اند و تمام ظرفیت‌های خود را به‌کار گرفته‌اند.

یکی از مراکزی که به دلیل ازدحام جمعیتی احتمال شیوع و گسترش بیماری کرونا در آن بسیار بالا بود، زندان‌ها و مراکز نگهداری زندانیانی است که به منظور تحمل و گذراندن دوره کیفر خود باید در زندان بمانند.

موضوعی که همزمان با صدور بخشن‌نامه «حجت‌الاسلام رئیسی» رئیس قوه قضاییه در سراسر کشور مورد توجه قرار گرفته و دستگاه قضایی در استان‌های مختلف با درنظر گرفتن این مهم اقدام به صدور مرخصی به زندانیان جهت پیشگیری از وقوع این بیماری بوده‌اند.

بیشتر بخوانید

برنامه‌های پیشگیرانه شیوع کرونا در زندان‌های استان مرکزی

در استان مرکزی نیز براساس گفته دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مرکزی طی 14 روز اخیر هزار و 703 زندانی به مرخصی رفته‌اند که البته این افراد از مان مجرمان کم‌خطر و بعضا زندانیان بی‌خطر و افراددارای زمینه بیماری بوده‌اند.

عباس قاسمی افزود: همه رفتار و مناسبات اجتماعی این زندانیان در طول مرخصی تحت نظر بوده و تعدادی نیز باید در ساعت تعیین شده و مشخص در طول شبانه‌روز خود را به مراجع انتظامی معرفی کنند.

وی عنوان کرد: با اجرای برنامه‌های پیشگیرانه از قبیل ضدعفونی ورودی و تمامی بخش‌های ندامتگاه‌ها، افزایش ساعات هواخوری، توجه ویژه به رعایت بهداشت فردی زندانیان و جمع‌آوری کانکس‌ها و دکه‌های در مجاورت ندامتگاه اراک حتی یک مورد ابتلا به ویروس کرونا در ندامتگاه‌های استان مرکزی گزارش و اعلام نشده است.

نظارت و بازرسی نامحسوس 5 تیم در استان مرکزی

دادستان عمومی و انقلاب استان مرکزی با اشاره به اقدام دستگاه قضایی در استان مرکزی در مقابله با بیماری کرونا گفت: دادگستری کل استان مرکزی علاوه براین اقدامات و فعالیت‌های درون‌سازی، در جهت اجرای مصوبات پدافند زیستی از تمام توان خود استفاده می‌کند تا این مصوبات دقیق و درست در سطح استان اجرایی شود.

وی افزود: بنابراین در این مدت باتمام توان پیگیر اجرای مصوبات از جمله تعطیلی سفره‌خانه‌ها و مراکز عرضه قلیان، نظارت بر جایگاه‌های عرضه سوخت و سوخت‌گیری‌ها توسط اپراتور و دیگر مصوبات از این دست بوده‌ایم.

قاسمی خاطرنشان کرد: نظارت گسترده بازرسی و برخوردی و سلبی از دیگر اقدامات دستگاه قضایی استان بوده به طوری که نظارت گسترده ای بر داروخانه‌ها، مراکز عرضه اقلاب بهداشتی، قیمت مواد مورد نیاز جامعه از جمله ماسک، ضدعفونی‌کننده‌ها با بهره‌گیری از 5 تیم نظارتی نامحسوس در دست اقدام بوده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار