کد خبر: ۵۱۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹
استاندار گیلان گفت: تاکنون یک میلیون و ۲۷۰ هزار نفر معادل ۵۰ درصد جمعیت گیلان در راستای اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا در استان پایش شده‌اند.

 ارسلان زارع شامگاه پنج‌شنبه در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا با بیان اینکه آمار ورودی بیماران به بیمارستان‌ها کاهش یافته است اظهار داشت: اما هنوز ویروس کرونا در سراسر استان گیلان فراگیر است با توجه به اینکه در آستانه نوروز 99 قرار داریم نگرانی احتمال سفرهای تفریحی همچنان وجود دارد.

استاندار گیلان با اشاره به لزوم هشدار جدی و مجدد به هموطنان مبنی بر اینکه محیط جغرافیایی گیلان هنوز آلوده به ویروس کرونا است بیان کرد: با وجود اینکه آمار ورود بیماران به بیمارستان‌ها کاهش یافته اما بحران ویروس کرونا هنوز در گیلان وجود دارد و آمار مبتلایان به این ویروس نیز بالا است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه مردم نوروز را در منزل و کنار خانواده خود جشن بگیرند تصریح کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده میزان رفت و آمدها و ترددها در استان کاهش یافته ولی قانع‌کننده نیست و معتقدیم مردم باید در خانه بمانند و ضمن رعایت خود قرنطینگی، جز در مواقع ضروری از منزل خارج نشوند.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به اینکه سایر مراسم‌ها و برنامه‌ها باید مانند برنامه‌های بزرگداشت روز شهدا و آئین پنجشنبه آخر سال به‌صورت مجازی برگزار شود و از تجمعات جلوگیری شود گفت: غربالگری و پایش مسافران در ورودی‌های استان نیز به‌طور مستمر انجام خواهد شد البته دولت برنامه پایش مسافران در خروجی استان‌ها را از ابتدا دستور کار داشته است.

استاندار گیلان با اشاره به ضرورت اجرای ابلاغیه بخشنامه‌های دورکاری کارمندان جهت پیشگیری از تجمعات و ادامه اجرای این ابلاغیه تا زمان ریشه کن شدن ویروس کرونا گفت: با کمک فرمانداران، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و همچنین با مشارکت سپاه گیلان و ارتش، اقدامات خوبی در حوزه‌های بهداشت محیط در گیلان انجام شده است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه هفت هزار و 500 بسیجی و 3 هزار و 500 بهورز و مراقبان بخش سلامت استان در طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا در گیلان فعالیت دارند افزود: استان گیلان در اجرای این طرح‌ ملی جزو استان‌های پیشتاز و دارای رتبه نخست در کشور است که همراهی و مشارکت مردم علت اصلی کسب این موفقیت است.

وی گفت: با توجه به شرایط خاص استان گیلان هنوز نیازمند توجه ویژه وزارت بهداشت و درمان هستیم و از طرفی تاکنون یک میلیون و 270 هزار نفر معادل 50 درصد جمعیت استان در راستای اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا در استان پایش شده‌اند و افراد دارای علائم بیماری کرونا بعد از پایش به مراکز درمانی هدایت و در لزوم نیاز بستری می‌شوند.

استاندار گیلان با اشاره به پائین بودن زیرساخت‌های بهداشت و درمان استان گیلان از متوسط کشوری بیان داشت: بنده با توجه به نیازهای استان نامه‌ای به وزارتخانه نوشتم و نیاز فعلی استان گیلان به 150 پزشک عمومی، متخصص و کمک پرستار را در این نامه اعلام کردم از طرفی برخی کادر سلامت بر اثر کار سنگین خسته شده و باید افرادی جایگزین آنان شوند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به لزوم ارسال بیشتر تجهیزات، داروهای خاص، ملزومات بهداشتی و وسائل حفاظت شخصی برای کادر درمانی تصریح کرد: هم اکنون 12 واحد تولیدی به‌صورت تمام وقت در حال تولید هستند و روزانه 15 تن الکل در استان تولید می‌شود اما هنوز با کمبود محصولات بهداشتی روبه‌رو هستیم.

وی ضمن قدردانی از اقدامات نیکوکارانه خیران برای رفع کمبودهای استان در حوزه تجهیزات بهداشتی عنوان کرد: بنده از تمام مردم استان، کادر درمان، نماینده وزیر بهداشت در استان و از مدیران بیمارستان‌ها و پزشکان بخش خصوصی و همه تلاشگران عرصه سلامت که در فضای همدلی با روحیه جهادگرانه و فداکارانه پای کار هستند تشکر می‌کنم.

استاندار گیلان با بیان اینکه تعدادی از پزشکان و پرستاران ایثارگر در راه خدمت به بیماران شهید خدمت شدند تصریح کرد: مهمترین مولفه در پیشگیری و موفقیت در مقابله با کرونا، خود مراقبتی و رعایت نکات بهداشتی است و البته مردم به خوبی این توصیه‌ها را رعایت کردند اما عده‌ای هنوز توجه نمی‌کنند و این نگرانی وجود دارد که با گذشت زمان میزان توجه مردم به توصیه‌های بهداشتی کم شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار