کد خبر: ۵۱۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹
مدیرکل انتقال خون گلستان گفت: از یکم تا بیستم اسفندماه امسال تعداد مراجعه‌کنندگان به ۲ هزار و ۵۲۹ نفر کاهش و خون گیری نیز ۲ هزار و ۶۱ واحد رسیده که به طور میانگین میزان مراجعه و خون‌گیری در این ایام ۲۳ درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سیدصادق بنی عقیل ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به نقش اصحاب رسانه در تبلیغ و ترویج فرهنگ اهدای خون اظهارداشت: در 11 ماهه امسال 57 هزار و 182 مراجعه کننده داشتیم که 45 هزار و 329 واحد خون گیری انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 3 درصد افزایش اهدای خون داشتیم.

وی افزود: 66.7 درصد اهداکنندگان برای نخستین بار برای اهدای خون در این مدت اقدام کرده بودند. میزان اهدای خون از سوی بانوان 5.34 درصد بود که 2 دهم درصد رشد نسبت به سال قبل داشته است.

مدیرکل انتقال خون استان بیان داشت: حدود 3 هزار و 500 بیمار خاص داریم که شامل بیماران دیالیزی، تالاسمی، سرطانی و هموفیلی هستند و این افراد به صورت دائم نیاز به فرآورده های خونی دارند.

بیشتر بخوانید

وی گفت: در بیست روزه نخست اسفندماه سال قبل 3 هزار و 261 مراجعه کننده و 2 هزار و 689 واحد خون گیری انجام شده بود که از یکم تا بیستم اسفندماه امسال تعداد مراجعه‌کنندگان به 2 هزار و 529 نفر کاهش و خون گیری 2 هزار و 61 واحد شده است که به طور میانگین میزان مراجعه و خون‌گیری در این ایام 23 درصد کاهش یافت.

بنی عقیل افزود: اهدا کنندگان مستمر در این 20 روز بالای 75 درصد اهداکنندگان را شامل شدند و به معنای این است که در زمان بحران این افراد احساس مسئولیت بیشتری است.

وی خاطرنشان کرد: قبل از شیوع بیماری کرونا به طور میانگین روزانه 180 واحد خون گیری داشتیم اما با شروع بحران کرونا شاهد کاهش خون‌گیری بودیم تا جایی‌که آمار ما در این چند روز به کمتر از 100 واحد رسید و در روزهای یازدهم تا سیزدهم روند کاهشی بسیار شدیدی داشتیم اما با کمک اصحاب رسانه، این روند در حال افزایش است و از روز چهاردهم اسفندماه خون‌گیری ما افزایش یافت.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار