کد خبر: ۵۱۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از ابتلای ۲۶ نفر به ویروس کرونا در این استان خبر داد و گفت: تاکنون هیچ مرگی به دلیل این بیماری ثبت نشده است.

پرویز یزدان‌پناه ، اظهار داشت: بعد از اعلام نتایج آزمایش‌های 224 بیمار مشکوک به کرونا در این استان پاسخ 26 مورد مبتلا به ویروس کرونا مثبت بوده است.

وی با اشاره به اینکه برخی از بیماران کرونایی در بیمارستان شهید جلیل و برخی نیز در منزل قرنطینه و تحت درمان هستند، عنوان کرد: تاکنون هیچ گونه مرگ به دلیل این بیماری در استان ثبت نشده است.

یزدان‌پناه حال عمومی مبتلایان به ویروس کرونا در کهگیلویه و بویراحمد را رضایت‌بخش اعلام کرد و افزود: برخی از بیماران کرونایی بعد از دوره درمان بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

بیشتر بخوانید

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید و در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک دهان خود را شستشو دهید.

یزدان‌پناه ادامه داد: دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال و یا قسمت بالای آستین بپوشانیدو در مکان‌های شلوغ و حمل و نقل عمومی، از دست زدن به چشم و دهان خود خودداری کنید و پس از دست زدن به وسایل در اولین فرصت ممکن نسبت به شستشوی بهداشتی دست اقدام شود.

وی عنوان کرد: سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علایم شایع بیماری کرونا ویروس جدید 2019 هستند و در کودکان و سالمندان می‌تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

یزدان‌پناه تصریح کرد: به منظور پیشگیری هرچه بیشتر از انتشار ویروس کرونا در هنگام سوخت گیری در جایگاه‌ها، حتی الامکان از خودرو خارج نشوید و اجازه دهید عملیات سوخت گیری و پرداخت توسط اپراتور جایگاه انجام شود در غیر اینصورت بدون شک از دستکش یکبار مصرف استفاده کنید.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار