کد خبر: ۵۱۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تمام مناطق گردشگری، سیاحتی - توریستی و اقامتگاه‌های بوم گردی در این استان با هدف پیشگیری از کرونا تعطیل شدند.

حسین کلانتری در حاشیه نشست ویدئو کنفرانس با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر و سپاه پاسداران ورودی‌های استان را با جدیت کنترل و با استقرار تیم‌های بهداشتی خطر ریسک ابتلاء و شیوع را کاهش دهند.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: نظارت بر جایگاه‌های سوخت، نانوایی‌ها و اماکن پر تردد باید به صورت روزانه انجام و این نظارت‌ها باید تقویت و تشدید شود.

کلانتری با اشاره به اینکه ورودی‌های اصلی استان توسط تیم‌های هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی و سپاه پاسداران به صورت 24 ساعته  و در 3 شیفت کنترل می‌شود، ابراز کرد: می‌طلبد میزان کنترل ورودی اصفهان-یاسوج باتوجه به کثرت تردد در آن محور با نظارت بیشتری انجام شود.

وی با اشاره به افزایش تردد باتوجه به اینکه در آستانه تعطیلات نوروزی قرار داریم، بیان کرد: در این ایام باید با نظارت و کنترل بیشتر از شیوع این ویروس در استان جلوگیری کرد.

بیشتر بخوانید

کلانتری با تاکید بر اینکه باید همواره خود را برای بدترین شرایط آماده کنیم، ادامه داد: انتظار می‌رود دانشگاه علوم پزشکی برای شرایط خاص بیمارستان جایگزین در شهر یاسوج پیش بینی کند.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی برای دسترسی راحت مردم به اطلاعات به روز در خصوص پیشگیری از ویروس کرونا نسبت به راه اندازی سامانه مقابله با کرونا اقدام کند.

کلانتری عنوان کرد: در رابطه با بیماری کرونا چالش اصلی استان بازگشت خانواده‌هایی است که اصالتا اهل منطقه بوده ولی به دلیل شغل، تحصیل و.. در استان‌های درگیر با بیماری کرونا ساکن هستند و اکنون قصد بازگشت دارند و البته ایستگاه‌های غربالگری فعال هستند و مراکز درمانی آنها آماده پذیرش و انجام اقدامات درمانی هستند.

وی خاطرنشان کرد: تقاضای اصلی ما این است که افراد قبل از آنکه با بستگانشان تماس بگیرند خودشان مراجعه کرده تا بررسی‌های لازم صورت گرفته و در صورت وجود علائم اقدامات پزشکی مورد نیاز انجام شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار