کد خبر: ۵۱۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱
در شرایطی که همه برای در امان ماندن از شر کرونا به کاشانه‌های امنشان پناه می‌برند بچه‌های کانون‌های مساجد جنوب کرمان آتش به اختیار برای شکست کرونا آستین همت بالا زدند.

 کرونا میهمان ناخوانده‌‌ای است که چندین روز است وارد کشور ما شده، به همه جای ایران سر زده و به سرعت هم در حال انتشار است و تعداد زیادی از مردم عزیز کشورمان را بخاطر این ویروس از دست داده‌ایم و تعداد زیادی هم روی تخت‌های بیمارستان با این ویروس دست و پنجه نرم می‌کنند.

در حالی که عده‌ای با احتکار ماسک و مواد ضدعفونی کننده در کشور به دنبال سود جویی هستند که شنیدن این خبر هم دل هر انسانی را بدرد می‌آورد تعدادی دست به دست هم دادند تا بتوانند کرونا را شکست دهند و هر کسی به نحوی برای نجات جان مردم کشورش تلاش می‌کند و با شنیدن این اخبار خوب و امیدوارکننده است که می‌شود تلخی اخبار احتکار را تحمل کرد.

دست به خیر که باشی برای آرامش مردم کشور و منطقه خود سر از پا نمی‌شناسی هرجا که احساس کنی می‌توانی گرهی از مشکلاتشان باز کنی دریغ نخواهی کرد و هر کمکی بتوانی با جان و دل انجام می‌دهی و فرقی نمی‌کند که این کمک کوچک باشد با بزرگ.

در شهرستان‌های جنوبی کرمان نیز تعدادی از زنان و مردان این خطه دور هم جمع شدند تا بتوانند گرهی هرچند کوچک از مشکلات همشهریان خود باز کنند و با وجود اینکه همه برای در امان ماندن از شر کرونا به کاشانه‌های امنشان پناه می‌برند جهادگران و بچه‌های کانون‌های مساجد جنوب کرمان جهادگونه و آتش به اختیار برای پاکسازی شهر و روستا داوطلب می‌شوند، آستین همت بالا می‌زنند و برای شکست دادن این بیماری سر از پا نمی‌شناسند.

این روزها بچه‌های کانون‌های مساجد و بسیج همگانی دست به‌کار شدند و به کمک موسسات خیریه در حد توان کارگاه‌های تولید ماسک راه‌اندازی کردند و در این کارگاه‌ها روزانه بیش از هزار ماسک تولید کرده و به ادارات، بیمارستان‌ها و مردم می‌دهند تا شاید بتوانند از همه‌گیری این ویروس پیشگیری کنند.

بیشتر بخوانید

موسسه خیریه نسیم مهربانی نیز در شهرستان عنبرآباد در این شرایط بحرانی روز و شب نمی‌شناسند و بصورت شبانه روزی در سه شیفت با کمک بچه‌های کانون‌های مساجد در حال تلاش برای تولید ماسک هستند تا شاید گرهی کوچک از مشکلات مردم این منطقه باز کنند.

در این روزهای سخت جهادگران با از خودگذشتگی در خط مقدم جبهه سلامت حاضر شدند و شعارشان این است که تا ریشه‌کن شدن این بیماری از پای نخواهند نشست و از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

مجید خوبی‌زاده مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد جنوب کرمان در بازدید از این کارگاه اظهارداشت: برای مقابله با این ویروس آنچه که در توان داریم را به‌کار گرفته‌ایم و امیدوارم با همکاری همدیگر این بحران را پشت سر بگذاریم.

وی تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در این منطقه دست به‌کار شدند و با راه‌اندازی کارگاه‌های تولید ماسک بنا دارند کمک هرچند کوچکی به مردم این منطقه کرده باشند.

مسئول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد جنوب کرمان عنوان کرد: این کارگاه به کمک موسسه خیریه نسیم مهربانی و با همت علی سرحدی مسئول موسسه و با سرپرستی سهیلا بهادری به‌صورت شبانه روز در سه شیفت در حال تولید ماسک است.

وی با بیان اینکه روزانه بیش از هزار ماسک در این کارگاه تولید می‌شود، عنوان کرد: آقایان و خانم‌هایی که در این کارگاه کار می‌کنند به‌صورت جهادی و با استفاده از چرخ‌های شخصی خود در حال تلاش هستند.

خوبی‌زاده با اشاره به اینکه پارچه این ماسک‌ها توسط خیرین استان کرمان تامین می‌شود، بیان کرد: این ماسک‌ها پس از تولید برای استریل به مرکز بهداشت تحویل داده می‌شوند و در آخر به‌صورت رایگان بین مردم، ادارات، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های این منطقه توزیع می‌شوند.

وی با بیان اینکه کانون‌های مساجد شهرستان کهنوج نیز در حال تولید ماسک هستند، تصریح کرد: اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری رودبارجنوب و جیرفت نیز به صحنه آمده و در زمینه ضدعفونی و گندزدایی معابر، مساجد و تولید ماسک فعالیت دارند.

خوبی زاده با تاکید براینکه تمام تلاش خود را برای حمایت مالی تولیدکنندگان به‌کار گرفته‌ایم، اظهارداشت: بنا داریم با راه‌اندازی کمپین در سطح کانون‌ها بتوانیم حمایت مادی و معنوی دیگران را برای این اقدامات جذب کنیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار