کد خبر: ۵۱۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
پذیرش مسافر در اقامتگاه‌ها، هتل‌ها و مهمان‌پذیرهای استان کردستان علی‌رغم هشدارهای بهداشتی درباره شیوع ویروس کرونا هنوز ممنوع نشده است.

 براساس مشاهدات عینی خبرنگار تسنیم پذیرش مسافر در اقامتگاه‌ها، هتل‌ها و مهمان‌پذیرهای استان کردستان علی‌رغم هشدارهای بهداشتی درباره شیوع ویروس کرونا هنوز ممنوع نشده است!

در همین حال ، اسماعیل مریوانی، سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کردستان در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم که چطور در این شرایط کنونی پذیرش مسافر در اقامتگاه‌ها، هتل‌ها و مهمان‌پذیرهای استان انجام می‌شود، اظهار داشت: هنوز هیچ دستوری برای ممنوعیت پذیرش مسافر در تمامی اقامتگاه‌ها، هتل‌ها و مهمان‌پذیرهای استان صادر و به ما ابلاغ نشده است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون پذیرش مسافر در هتل‌ها و مهمان‌پذیرهای استان با حساسیت انجام می‌شود، افزود: هنوز دستوری برای تعطیلی این مراکز مجاز از سوی وزارت میراث فرهنگی یا ستاد مقابله با کرونا در کردستان صادر نشده است.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کردستان گفت: البته فعالیت خانه‌های مسافر، کلید به‌دستان و خانه‌های استیجاری در نوروز امسال در سراسر استان تعطیل و ممنوع است.

بیشتر بخوانید

مریوانی در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم که آیا برنامه‌ای برای ممنوعیت پذیرش مسافر در تمامی اقامتگاه‌ها، هتل‌ها و مهمان‌پذیرهای استان ندارید، توضیح داد: مسافرت پیش می‌آید و نمی‌توان که کلاً آن را تعطیل کرد و اگر فعالیت این مراکز مجاز هم ممنوع شود، آنوقت مسافران در مراکز غیرمجاز اسکان پیدا کرده و نظارت از بین رفته و ویروس کرونا شیوع پیدا می‌کند.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کردستان خاطرنشان کرد: البته تعداد مسافران کاهش یافته و دو هتل سنندج امروز هرکدام سه مسافر داشته است!

به گزارش تسنیم؛ از مسئولان ارشد استانی انتظار می‌رود برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، تدبیری هم برای جلوگیری از پذیرش مسافر در اقامتگاه‌ها، هتل‌ها و مهمان‌پذیرهای استان کردستان بیندیشند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار