کد خبر: ۵۱۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین بابیان اینکه نقاهتگاه اصلی بهبودیافتگان بیماری کرونا، منازل افراد است، گفت: این افراد پس‌ازاینکه از بیمارستان مرخص می‌شوند باید به مدت دو هفته در قرنطینه خانگی قرار گیرند.
قزوین| بهبودیافتگان کرونا باید در قرنطینه خانگی قرار گیرند

پیمان نامدار، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار تسنیم در قزوین اظهار داشت: سالمندان و افرادی که نقص سیستم ایمنی بدن دارند به‌هیچ‌عنوان نباید نزدیک به این بیماران بهبودیافته شوند زیرا این افراد همچنان می‌توانند ناقل بیماری باشند.

وی افزود: افرادی که تمایلی به سپری کردن این دوره نقاهت در منزل ندارند، می‌توانند در نقاهتگاه اختیاری که در محل دائمی نمایشگاه‌ قزوین برپاشده حضور یافته و پس از طی کردن دوره کامل درمان به منازل خود بازگردند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین ادامه داد: هر شهرستان نقاهتگاهی مجزا داشته و نیازی نیست مردم شهرستان‌های مختلف برای تکمیل طول درمان خود به در محل دائمی نمایشگاه‌ قزوین مراجعه کنند.

خطر ابتلا به بیماری کرونا در قزوین رفع نشده است

وی با اشاره به اینکه بیماری کرونا در استان هنوز در مرحله اوج‌گیری قرار دارد، افزود: خطر ابتلا به این بیماری هنوز برطرف نشده و تعداد بیمارانی که بستری می‌شوند رو به افزایش است.

نامدار تصریح کرد: بیماری کرونا برای سالمندان، مادران باردار و افرادی که درگیر نقص سیستم ایمنی بدن هستند خطر بالایی دارد درحالی‌که در بسیاری از موارد، فرد تنها ناقل بیماری است و از اینکه به کرونا مبتلا شده هیچ اطلاعی ندارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین عنوان کرد: تقریباً نیمی از افراد مبتلابه کرونا در قزوین بهبود یافتند اما این مسئله نباید مردم را قانع کند که همچون گذشته در خیابان‌ها و مراکز خرید حضور یابند.

خطر ابتلا به کرونا تا خردادماه وجود دارد

وی افزود: متأسفانه برخی از افراد هنوز توصیه‌های وزارت بهداشت و درمان را جدی نگرفته‌اند و هرروز با حضور در جامعه افراد بیشتری را به این بیماری مبتلا می‌کنند درحالی‌که اگر نکات بهداشتی را جدی گرفته و به‌جز ضرورت از منزل خارج نشوند، این بیمار در کوتاه‌ترین زمان ممکن از بین خواهد رفت.

نامدار عنوان کرد: مشخص نیست که این بیماری تا چه زمانی در استان ادامه خواهد داشت اما باید گفت که هنوز به مرحله پیک بیماری نرسیده‌ایم و از بین رفتن کرونا در استان به مردم بستگی دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین ادامه داد: اگر رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه خانگی به‌درستی انجام نشود ممکن است تمام مردم استان دچار بیماری کرونا شده و این بیماری تا خردادماه نیز ادامه داشته باشد.

نامدار اظهار داشت: مردم باید اطلاعات مربوط به کرونا را تنها از رسانه‌های رسمی و یا کانال‌های معتبر پیگیری کنند زیرا افراد زیادی در تلاش‌اند تا با دامن زدن به شایعات، اذهان عمومی را مشوش کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین خاطرنشان کرد: اگر فردی علائم خفیف کرونا را مشاهده کرد باید به مراکز سطح یک و غربالگری مراجعه کند زیرا در این مراکز وضعیت عمومی بیمار بررسی‌شده و تنها در صورت نیاز این افراد به بیمارستان منتقل می‌شوند.

وی ادامه داد: مراجعه بیماران سرپایی به بیمارستان موجب به خطر افتادن جان خود و همچنین بی‌نظمی در کار کادر پزشکی می‌شود زیرا پزشکان و پرستاران بی‌وقفه در حال خدمت‌رسانی به بیماران قطعی و درگیر کرونا هستند و فرصتی برای بررسی وضعیت بیماران سرپایی ندارند.

بیشتر بخوانید

نامدار بابیان اینکه برخی از کادر درمانی درگیر ابتلا به ویروس کرونا شده و برخی دیگر نیز دچار خستگی شده‌اند تصریح کرد: از داوطلبانی که مدارک تخصصی مرتبط دارند دعوت می‌کنیم تا به‌صورت قراردادی و موقت با دانشگاه علوم پزشکی قزوین همکاری کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین خاطرنشان کرد: از کادر درمانی و پزشکی استان قزوین که با فعالیت‌های جهادی خود در خط مقدم مقابله با بیماری کرونا حضوری شایسته و فعال داشته و از جان خود برای بهبود بیماران مایه می‌گذارند صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار