کد خبر: ۵۱۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: تمام افراد مثبت به بیماری کرونا در سیستان از جمله کسانی بوده‌اند که به شهرهای آلوده سفر داشته  و به این بیماری مبتلا شده‌اند.

هادی میرزایی صبح امروز در جمع خبرنگاران با توجه به شیوع بیماری کووید 19 و همچنین افراد مثبت در سیستان، اظهار داشت: تمام افراد مثبت به بیماری کرونا در سیستان از جمله کسانی بوده‌اند که به شهرهای آلوده سفر داشته  و به این بیماری مبتلا شده‌اند و توسط تیم‌های بهداشتی دانشگاه شناسایی شده، بستری و تحت درمان قرار گرفتتد و اکنون فقط چهار نفر مثبت بستری هستند و بقیه با حال خوب ترخیص و در منزل تحت مراقبت هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل افزود: هر ساله بر اساس آمار ارائه شده از طرف ادارات ذی‌ربط بالغ بر 100 هزار نفر در ایام عید نوروز به سیستان سفر می‌کنند که اگر سال نو 99 نیز این اتفاق بیوفتد آمار مبتلایان در سیستان بسیار زیاد خواهد بود و دچار بحران شدید خواهیم شد.

وی افزود: این بیماری برای افراد مسن و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند بسیار خطرناک است بنابراین استدعا دارم  هموطنان عزیز سال نو به سیستان سفر نکنند. حضور مهمانان در این ایام برای مردم سیستان خطرناک است مجدداً تقاصا دارم برای حفط سلامتی خود و مردم سیستان، سفر خود را بعد از بحران کورنا ویروس به تعویق بیاندازند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل ادامه داد: زیرساخت‌های بهداشتی درمانی شمال استان جوابگوی تعداد انبوه این بیماران نیست زیرا هر نفر بیمار کووید 19 تعداد زیادی را مبتلا می‌کند. 

میرزایی اضافه کرد: متاسفانه هم اکنون مسافران زیادی  از سایر استانها در سیستان حضور یافته‌اند که مطمئناً عواقب بدی در بر خواهد داشت. از اهالی فهیم سیستان مجدداً تقاضا دارم از اقوام، دوستان و آشنایان  بخواهند سفر خود را بعد از بحران کرونا عملی کنند.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار