کد خبر: ۵۰۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵
وزیر نفت گفت: در بخش پتروشیمی ۳۰ میلیارد دلار طرح نیمه‌کاره وجود دارد که بخش خصوصی می‌تواند سرمایه‌گذاری کند.

به گزارش آرانیوز، بیژن زنگنه، در همایش توسعه نظام مالی در صنعت نفت گفت: اگر طرح‌های نفت و پتروشیمی فعال شود بخش‌های دیگر صنعتی در کشور هم فعال خواهد شد از جمله شرکت هپکو.

وی افزود: صندوق توسعه ملی، فاینانس، منابع بانکی، اوراق مشارکت، انواع اوراق مالی اسلامی و فروش سهام شرکت‌ها منابعی هستند که از آن‌ها استفاده کردیم و استفاده خواهیم کرد و مدیران ما آن را خوب بلدند.

زنگنه ادامه داد: ما باید افزون بر موارد فوق از راه‌های دیگری هم برای تامین مالی طرح‌های صنعت نفت استفاده کنیم.

وزیر نفت افزود: هم‌اکنون در بخش پتروشیمی 30 میلیارد دلار طرح نیمه‌کاره وجود دارد و باید تلاش کنیم از سرمایه مردمی استفاده کنیم؛ اگرچه معتقدم بخش خصوصی می‌تواند سرمایه‌گذاری را انجام دهد.

وی گفت:12 میلیارد طرح در بخش پتروشیمی نهایی شده، اما هنوز آغاز نشده است، می‌توان از سرمایه مردمی در این بخش استفاده کرد.

زنگنه افزود: امکان سرمایه‌گذاری 20 میلیارد دلاری در بخش پتروپالایشگاهی نیز وجود دارد که بخش خصوصی می‌تواند فعال شود.

وزیر نفت اضافه کرد: خوشبختانه بخش دانشگاهی و صنعتی ما با هم پیوند خوردند و می‌توانند با هم کار کنند.

وی گفت: ما در طرح‌های صنعت نفت تنها به الگوی جدید قرارداد‌های نفتی اکتفا نکردیم بلکه روش‌های EPC و EPD را هم فعال کردیم، باید جریان فعالیت در صنعت را زنده نگه داریم.

زنگنه با بیان اینکه دغدغه من این است که صنعت در کشور فعال شود گفت: برای این منظور طرح خرید تضمینی کالا را بررسی کردیم و در مجموعه نفت پروراندیم و تلاشمان این است که وارد مرحله اجرایی شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار