کد خبر: ۵۰۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳
سازمان هواشناسی با اعلام بارش برف و باران در ۱۹ استان کشور به مردم توصیه کرد طی روزهای یکشنبه و دوشنبه از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

به گزارش آرانیوز، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در شمال خراسان رضوی،‌خراسان شمالی و گلستان بارش پراکنده، وزش باد و کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود. در خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و شرق کرمان وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش بینی شده است.

فردا به تدریج سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور شده که در دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در غرب و شمال غرب بارش برف و در ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین،‌البرز و دامنه‌های زاگرس مرکزی در جنوب غرب بارش پراکنده روی می‌دهد.

همچنین در اواخر وقت با شمالی شدن جریانات روی غرب دریای خزر بارش باران، وزش باد و کاهش نسبی دما در استان‌های گیلان و اردبیل آغاز می شود.

روز دوشنبه 28 بهمن این سامانه علاوه بر مناطق مذکور در دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در جنوب غرب،‌دامنه‌های جنوبی االبرز مرکزی و شمال شرق فعال بوده و بارش باران کل سواحل شمالی را در بر می‌گیرد، این سامانه بارشی اواخر وقت از شمال شرق کشور خارج می‌شود.

سه شنبه نوار شمالی و شمال غرب کشور و دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در جنوب غرب بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود. چهارشنبه نیمه شرقی جو آرامی دارد و به تدریج با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب بارش در استان‌های واقع در جنوب غرب و غرب شروع شده و بعدازظهر شمالی غرب و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران را فرا خواهد گرفت. بعدازظهر چهارشنبه بارش برف در جنوب لرستان،‌چهارمحال و بختیاری، غرب کردستان، جنوب آذربایجان غربی شدت خواهد داست.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار