کد خبر: ۵۰۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴
امام جمعه موقت تهران گفت: مجلسی در تراز خون شهید سلیمانی باید شکل بگیرد و نمایندگانی وارد مجلس شوند که با چشم و ابروی بیگانگان رأی ندهند.

به گزارش آرانیوز، حجت الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران، اظهار داشت: تقوا در زندگی معین است و مایه امنیت همه جانبه است؛ تقوا رژه شکست ناپذیری است و کسانی که در زندگی تقوا پیشه کرده و رعایت خدا را کنند و محور حرکات خود را کسب رضایت خداوند و پرهیز از غفلت قرار دهند خدا نیز با آنها عنایت کرده و یاور آنهاست.

وی افزود: جانیان و قاتلان نمی‌دانند که در محضر خدا هستند به همین دلیل این چنین اعمال را مرتکب می‌شوند اما خداوند با بندگان خود رحمت دارد و انسان متقی هیچ وقت پشتش خالی نیست. به شکلی خداوند را بندگی کنیم که گویا او را می‌بینیم.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت زهرا (س) گفت: حضرت زهرا بهترین الگو برای بشریت است. تا آنجایی که قطب عالم بشریت حضرت بقیه الله الاعظم (عج) ایشان را به عنوان الگوی خود معرفی کردند. این نشان می‌دهد حضرت زهرا در علم، طهارت و زلال بودن نمره اول عالم است و خداوند متعال در آیه تطهیر او را بالاتر از حضرت موسی و عیسی اعلام می‌کند.

وی افزود: حضرت زهرا بالاتر از حضرت موسی است و رسول اکرم (ص) می‌فرمودند هر گاه هوای بهشت کنم فاطمه را می بویم چون او بوی بهشت می‌دهد. حضرت فاطمه از همان ابتدا پرچم حمایت از اسلام را در دست گرفتند.

حجت الاسلام صدیقی در ادامه با تبریک میلاد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) تصریح کرد: امام خمینی احیاگر غدیر و اسلام بودند و تولد ایشان نقطه عطفی در تاریخ بشریت است.

حضرت فاطمه (س) الگوی تمام زنان عالم است

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با تبریک روز زن، گفت: حضرت فاطمه (س) الگوی تمام زنان عالم است. تمام اعضا و جوارح ایشان جلوه ایمان بود. چشم او خدابین و قدمهایش در مسیر خداوند متعال بود. بانوان سعی کنند با الگو قرار دادن حضرت فاطمه (س) ایمان را در وجود خود ایجاد کنند زیرا ایمان مانع بداخلاقی است.

حجت الاسلام صدیقی ادامه داد: امروز خانواده‌ها باید در تربیت دخترها دقت بیشتری داشته باشند و دخترانی تربیت کنند که پدر نوازش کن، خداترس، خانواده تربیت کن و عاشق دین باشند.

وی با تاکید بر اهمیت نماز گفت: بانوان محترم نماز را جدی بگیرید و از نماز کمک بگیرید زیرا اگر نماز را درست کنیم همه چیز درست می‌شود.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: شوهرداری حضرت فاطمه نیز نمونه است و این روش باید امروز نیز الگوی جامعه ما باشد. این همه ناسازگاری‌ها و پرونده‌ها در دادگاه‌های خانواده و طلاق‌ها نتیجه قصور ما، خانواده‌ها، آموزش و پررورش، دانشگاه‌ها، اندیشمندان و افرادی است که قلم در دست دارند.

حجت الاسلام صدیقی افزود: بانوان باید توجه داشته باشند شوهرداری اولین رسالت زن است و هیچ چیزی جای آن را نمی‌گیرد. ازدواج پایدار مسئولیت است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار