کد خبر: ۵۰۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
تبریز- رییس دفتر رییس جمهور گفت: آمریکا هم اکنون به سمت انزوای سیاسی به پیش می رود.

به گزارش آرانیوز، محمود واعظی عصر پنج شنبه در نشست شورای اداری آذربایجان شرقی اظهار داشت: در همه مناسبت‌های ملی، آذربایجان و به خصوص تبریز پیشتاز و مبتکر است که این امر را در حوادث آبان ماه و راهپیمایی ۲۲ بهمن و دیگر مناسبت‌های اخیر به خوبی مشاهده کردیم.

وی ادامه داد: اینکه در شرایط جنگ اقتصادی گفته می‌شود صادرات استان ۵۴ درصد افزایش داشته و ۱۱۰ بنگاه تعطیل و نیمه تعطیل وجود داشت که دوباره به چرخه بازگشته‌اند، خبر بسیار خوشی است؛ آذربایجان شرقی استان رو به رشدی بوده و هر افتتاحی که در آن انجام می‌شود آغاز کلنگ زنی برای برنامه‌های آینده است.

با اقتصاد سنتی نمی‌توان به مبارزه با اقتصاد روز رفت

واعظی اقتصاد دانش بنیان را راهکاری برای پیشرفت اقتصاد در تمامی استان‌های کشور دانست و گفت: با ۸۳ میلیون جمعیت و رقابت‌های اقتصادی در منطقه و کشور، نمی‌توانیم با اقتصاد سنتی به مبارزه با اقتصاد روز برویم؛ هم کشور و هم استان، دانشگاه‌های خوب و نیروی انسانی نخبه زیادی دارد که باید فضا را برای این افراد آماده‌تر کنیم.

وی با بیان اینکه، روحیه، انسجام و وحدت را هر بار از این استان با خود به سوغاتی می بریم، گفت: باید تلاش کنیم تا این روحیه را حفظ کرده و آن را صادر کنیم چرا که دشمنان دقیقاً این امر را هدف گرفته‌اند و تلاش می‌کنند بین آحاد مختلف مردم و مسئولان تفرقه افکنی کنند.

تلاش سرویس تبلیغاتی دشمن برای از بین بردن همدلی

واعظی ادامه داد: سرویس تبلیغاتی دشمن برای از بین بردن همدلی بی کار نمی‌نشیند؛ آنها فکر می‌کردند اگر اقتصاد ما را بشکنند نارضایتی مردم از وضعیت اقتصادی می‌تواند سبب جدا شدن مردم از دولت و انقلاب شود اما محاسباتشان اشتباه بود.

وی با اشاره به بهتر شدن وضعیت اشتغال کشور گفت: سعی می‌کنیم ثبات ایجاد شده در بازار ارز و کالا را حفظ کنیم و نگذاریم تکانه‌های سیاسی روی معیشت مردم اثر بگذارد؛ ما به عنوان دولت تحت فشار قرار گرفتن برخی اقشار را می‌دانیم و می‌فهمیم و برای حل آن تلاش می‌کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور در خصوص حضور مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: بعد از یک سال تدبیر دشمن و به راه انداختن اتفاقات آبان ماه، این راهپیمایی باشکوه خط بطلانی بر روی همه این امور بود.

وی ادامه داد: اقتدار نظام در منطقه رو به افزایش است و آمریکا با تمامی تحریم‌هایش نتوانست نتیجه مورد نظر را بگیرد؛ می‌خواستند دست ما را از منطقه کوتاه کنند اما هر چه تلاش کردند اقتدار ما بیشتر شد و به جای منزوی شدن ما، آنها منزوی شدند.

مصوبه مجلس عراق ضربه حیثیتی بزرگ به آمریکا

واعظی افزود: مصوبه مجلس عراق برای بیرون کردن نیروهای امریکایی از عراق ضربه حیثیتی بزرگی محسوب می‌شود که از ثمرات خون شهید سلیمانی بوده و شروعی برای حرکت دیگر کشورها به این سمت است.

وی با بیان اینکه آمریکا به سمت انزوای سیاسی به پیش می‌رود، گفت: حتی کشورهای عرب حامی آمریکا جرأت نکردند معامله قرن را تأیید کنند.

رئیس دفتر رئیس جمهور شرایط ایران را از بابت منطقه‌ای مناسب دانست و گفت: سخت‌ترین دوران برای اقتصاد کشور سال گذشته بود که با انسجام، وحدت و همبستگی این راه را طی کرده و ادامه خواهیم داد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار