کد خبر: ۵۰۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵
فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکا سیلی خورد اما سیلی بزرگ و نهایی ادامه دارد تا آخرین آمریکایی از بلاد اسلامی خارج شود و این نزدیک است

به گزارش آرانیوز، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم اربعین شهادت سپهبد سلیمانی در مصلای امام خمینی(ره) تهران اظهار داشت: امشب در این فضای آسمانی و بهشتی، میهمان درخشان‌ترین ستاره‌های جاودان عالم اسلام هستیم. چهل روز است رخسار زیبای سردار بزرگ و تکرارنشدنی جبهه مقاومت اسلامی سردار شهید سلیمانی، سردار شهید ابومهدی المهندس و همرزمانشان و پس از آنان سردار شهید پاشاپور را ندیدیم؛ اما با حضور آسمانی آنان زندگی کردیم.

سلامی افزود: امشب قاسم با زبان اسماعیل با ما سخن گفت. دستیابی به بلندای این مجاهد بزرگ برای بنده حقیر امکان‌پذیر نیست. قلب‌ها را تسخیر کرده و چشم‌ها را چشمه اشک کرده و جهان را با بعثت و برانگیختگی جدیدی روبه‌رو کرده است.

وی افزود: ستایش ابعاد عظیم این شخصیت بزرگ تنها با کلام قرآن کریم است. حاج قاسم محصول نماز شب بود. او بارقه‌ای از مقام نبوی(ص) را در وجود خود متبلور ساخت.

فرمانده سپاه گفت: قاسم در برابر دشمنان همچون کوه استوار بود. او از امیرمؤمنان آموخته بود که در میدان جنگ، کاسه‌های سر را باید به خدا هدیه داد. زره قاسم پشت نداشت و هرگز به دشمنان پشت نمی‌کرد.

سرلشکر سلامی ادامه داد: او کسی بود که خدا را دوست می‌داشت. او 41 سال لباس جهاد را از تن به‌در نکرد و همواره در هجرت بود و روح جهاد را در بلاد اسلامی احیا کرد. آن وقتی که دشمن می‌گفت "کاری می‌کنیم که جوانان غربی شوند"، او بر پیشانی جوانان پیشانی‌بند جهاد بست.

وی ادامه داد: قاسم می‌دانست لباس جهاد، لباس عزت است و اگر قومی لباس جهاد از تن به‌در کند، لباس ذلت را خواهد پوشید. غیرت در وجود قاسم و یارانش موج می‌زد.

سرلشکر سلامی گفت: شهید سلیمانی در بستر زمان جاری شده‌ و این‌ها حقایق بزرگ برای ما و برای دفاع از نوامیس است. او بارها از فراز هندوکش گذشت. در افغانستان بهتر از هر افغانستانی او را می‌شناختند. او فرشته نجات بود و این شخصیت را نمی‌توان توصیف کرد.

وی گفت: او به‌معنای واقعی بزرگ و فراتر از واژه‌ها بود. عراق سرزمین نبرد او و سوریه میدان‌ نبرد صفین او بود. او همیشه به خیمه دشمن نزدیک بود و به دوردست دشمن می‌نگریست.

فرمانده سپاه خاطرنشان کرد: او هرچه سنش می‌گذشت دلنشین‌تر و زیباتر می‌شد. او معجزه توکل و توسل بود. من می‌توانم بگویم او رخساره میدانی ولی فقیه بود و جز به اوامر امام خامنه‌ای نمی‌اندیشید و هرآنچه اجرا می‌کرد همان بود که رهبری می‌فرمودند. او عاشق رهبری بود.

وی بیان کرد: او را با دامنه‌های عظیم شخصیتش باید شناساند. او با همه مهربانی‌ها و خانواده‌دوستی که داشت، آن‌ها را به خدا می‌سپرد و به میدان جنگ می‌رفت. در آخرین پیامک‌های دختر شهید به دخترم این بود که "بابا بیست روز است، نیامده. دعا کنید برگردد". قاسم سلیمانی خون‌بهای آرامش یک ملت بود و آن وقتی که ما در آرامش بودیم، او در میدان آتش بود.

سرلشکر سلامی گفت: او کاری کرد که تمام نقاط رژیم صهیونیستی زیر ترس آتش فلسطینی‌هاست. او اسرائیل را حبس کرد. او در تمام جنگ‌ها با رژیم صهیونیستی مستقیماً در میدان بود. قاسم سلیمانی کاری کرد که غزه و کرانه باختری و شمال فلسطین میدان فوران‌ آتش برای صهیونیستها است.

فرمانده‌کل سپاه اضافه کرد: زندگی در خطر، هنر حاج قاسم بود. او در شرق مدیترانه ایستاد تا اسلام آسیب نبیند و دوباره سرزمین‌های اسلامی اشغال نشوند.

سلامی ادامه داد: اگر صهیونیست‌ها کمی گوش شنوا داشته باشند، زبان ملت‌های مسلمان را می‌شنوند. او جهان اسلام را متحد کرد. او سیاست‌های آمریکا برای ایجاد خاورمیانه جدید را به شکست کشانده بود. او معمار شکست آمریکا و اسرائیل بود. او آمریکایی‌ها را عاجز و افسرده می‌کرد. او شعله‌های بزرگ فتنه‌های تکفیری را خاموش کرد و به همین دلیل آمریکا او را تحمل نکرد.

وی خاطرنشان کرد: قاسم امروز تکثیر شده و جبهه مقاومت سامان جدیدی گرفته و انقلاب نفس جدیدی گرفته است. آمریکا سیلی خورد اما سیلی بزرگ و نهایی ادامه دارد تا آخرین آمریکایی از بلاد اسلامی خارج شود و این نزدیک است.

فرمانده سپاه تصریح کرد: امروز یکی از مسئولان صهیونیست گفت "ما با آمریکا تقسیم کار کردیم که آمریکا ایرانی‌ها را در عراق و ما ایرانی‌ها را در سوریه بزنیم". ما به آن‌ها می‌گوییم "اشتباه می‌کنید مانند همیشه و اگر دست از پا خطا کنید، هر دوی شما را می‌زنیم."

سردار سلامی افزود: بارها گفته‌ایم روی آمریکا حساب باز نکنید و اگر می‌خواهید حساب باز کنید به دریا هم نگاه کنید. دریا نقطه نهایی سکونت شماست.

فرمانده‌کل سپاه در پایان از حضور مردم در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی تقدیر کرد و گفت: شما جهان را غافلگیر کردید و این هنر شما مردم است. همان‌گونه که در بیست و دوم بهمن به دشمن سیلی زدید، بار دیگر در دوم اسفند پای صندوق‌های رأی، موشک‌ها را به قلب آمریکا و رئیس جمهور تروریست آن شلیک می‌کنید.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار