کد خبر: ۵۰۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۵
سردار شیرازی، رئیس دفتر نظامی فرمانده‌کل قوا در برنامه تلویزیونی «ملک سلیمان» ابعاد ناگفته‌ای از شخصیت سردار سلیمانی را مطرح کرد؛ از برخورد سردار با اشرار در کرمان تا درخواست از رهبری برای شهادت

به گزارش آرانیوز، برنامه تلویزیونی "ملک سلیمان" همزمان با ایام شهادت سردار قاسم سیلمانی شب گذشته روی آنتن شبکه یک سیما رفت. میهمان اولین قسمت از این برنامه سردار محمد شیرازی رئیس دفتر فرماندهی معظم‌کل قوا بود که خاطرات و صحبت‌هایی را درباره فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد.

تلویزیون , صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران , شبکه یک , شهید سپهبد قاسم سلیمانی ,

برای ادای دین به سردار سلیمانی حاضر به مصاحبه شدم

در ابتدای این برنامه سردار شیرازی، ضمن اشاره به آیه «مِّنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَمَابَدَّلُوا تَبْدِیلًا» در مورد حضور خود در تلویزیون پس از چندین دهه گفت: احساس دین نسبت به کسانی مثل حاج قاسم که عمری را با ایشان بودیم اگرچه از نظر معنوی با ایشان فاصله داشتیم باعث شد تا این مصاحبه را بپذیرم.

رهبری فرمودند سردار سلیمانی از نفس خود عبور کرد و بر آن غالب شد

او با اشاره به فعالیت‌های سردار سلیمانی گفت: درخصوص ایشان باید چند جمله‌ای را که مقام معظم رهبری فرمودند مورد اشاره قرار دهم؛ حضرت آقا در دیدار با خانواده شهید و در منزل ایشان فرمودند که شهید سردار سلیمانی از نفس خود عبور کرد و بر آن غالب شد و دلیل موفقیت ایشان همین مسئله بود. کسی اگر بتواند این‌چنین کار کند خداوند محبت او را در دل‌های مردم می‌اندازد. وقتی که این جمعیت عظیم را برای تشییع ایشان در کرمان می‌بینید فکر می‌کنید که چون حاج قاسم را می‌شناسند این گونه به خیابان ریخته‌اند اما سؤال اینجاست: تبریز چی؟ تهران چی و حتی در کشورهای دیگر چرا این جمعیت زیاد آمده است؟ این مسئله به‌دلیل محبتی است که خداوند از ایشان در دل‌های مردم قرار داده است. او با خداوند معامله کرده، برای ایشان کار کرده و خداوند نیز محبتش را در دل‌ها قرار داده است.

وی اضافه کرد: شما جوانی را در یکی از بخش‌های اطراف کرمان می‌بینید که شغلی اداری داشته و در اوایل انقلاب اسلامی و با وقوع جنگ کارش را رها کرده و به مناطق جنگی رفته است. در ابتدا فرماندهی یک گردان را به‌عهده می‌گیرد و سپس با شروع عملیات‌ها فرمانده تیپ ثارالله(ع) کرمان می‌شود و بعد از آن به‌واسطه حضور مردم این تیپ به لشگر گسترش پیدا می‌کند. ایشان تا آخر جنگ فرماندهی این لشگر را به‌عهده دارد. بعد از جنگ ایشان به کرمان برمی‌گردد و خدمات برجسته‌ای را انجام می‌دهد که از آن جمله می‌توان به توجه به جوانان، ارتباط نزدیک با آنان و بالابردن ظرفیت این گروه اشاره کرد، علاوه بر این با خانواده‌های شهدا نیز ارتباط دارند و کارهای ارزشی فراوانی را انجام می‌دهند. البته نباید فراموش کنیم که ایشان در زمینه قدرت نظامی نیز در همان لشگر فعالیت دارند. فعالیت ایشان تا سال 1376 در کرمان ادامه دارد.

سردار شیرازی تأکید کرد: ویژگی‌های برجسته‌ای در ایشان وجود داشت، جوانی خوش‌فکر، پای کار و فعال بود. کسی نبود که به کاری که برایش تعریف می‌شود بسنده کند و فقط به‌دنبال انجام موظفی خود باشد. او فکر می‌کرد و راهکارهای جدیدی پیدا می‌کرد تا بتواند به مردم خدمت کند. دقت داشته باشید کسی که بتواند توانمندی‌های خود را ارائه بدهد مطمئناً مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد و مردم، کسی را که از خود گذشته و به بقیه توجه دارد دوست دارند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار