کد خبر: ۵۰۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۴
سخنگوی شورای نگهبان درباره بررسی صلاحیت‌ها گفت: انسان در حال تحول است و از جهت حقوقی و قانونی، ما ملزم هستیم صلاحیت افراد را برای هر دوره بررسی کنیم.

به گزارش آرانیوز، عباسعلی کدخدایی سخنگو و قائم‌مقام دبیر شورای نگهبان شب گذر در برنامه چهل‌ستون که در ایام الله دهه فجر با موضوع چهل و یکمین فجر انقلاب اسلامی و دستاوردهای انقلاب از شبکه پنج سیما پخش شد، ضمن تبریک ایام دهه فجر در پاسخ به سؤالی درباره اینکه "اگر شورای نگهبان حذف شود چه اتفاقی می‌افتد؟" گفت: از لحاظ شکلی خیر، ولی از نظر محتوایی خیلی اتفاقات می‌افتد زیرا در همه نظام‌های سیاسی شما ناچارید روشی برای نظارت‌ها داشته باشید و باید به‌نحوی انجام شود. اصل نظارت است که باید انجام شود.

وی افزود: ما به‌دلیل اینکه نظارت بر مصوبات مجلس را داریم جریان کارمان همیشگی است و هر هفته جلساتی را برای نظارت بر مصوبات مجلس داریم‌. همین چهارشنبه 12 مصوبه را داریم که باید بررسی کنیم.

کدخدایی همچنین درباره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات یک کنش سیاسی و اجتماعی است و زمانی که تعداد داوطلبان بالا می‌رود تعداد بیشتری درگیر می‌شوند و افراد مختلف هم تلاش می‌کنند از این مرحله عبور کنند و هجمه‌ها دارد و برخی دوستان انتظاراتی دارند و ما ناچاریم قانون را رعایت کنیم زیرا هر کسی انتظاری دارد و مثلاًً در بیرون می‌گویند "ما مرتکب تخلفی نشدیم و شورای نگهبان بی‌دلیل رد صلاحیت کرده"، و از این مسائل مطرح هست.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار